ФОТО: delfi.lt|
Литва взялася за реформування пасажирських перевезень
Підставою цьому запиту стали повідомлення та попередження ДДБ про те, що спецслужби Білорусі активно діють на кордоні, допитують громадян Литви прямо на прикордонних пунктах і примушують до співпраці. Через це уже лунають заклики не їздити громадянам Литви до Білорусі та Росії.
На підставі відповіді ДДБ з висновками щодо ступеню таких ризиків міністерство транспорту може "скоротити пасажирські перевезення до Білорусі або взагалі відмовитись від таких маршрутів". Спеціалісти відомства переконані в тому, що роботу литовських перевізників потрібно оцінювати в контексті національної безпеки та можливих загроз.
Читайте також Пасажирські перевезення по-турецьки шокували світ (відео)
Наразі автобусне сполучення між Литвою та Білоруссю здійснюють 11 литовських та 22 білоруські автоперевізники. Вони в обидві сторони кордону обслуговують 66 налагоджених автобусних маршрутів.
Автобус Setra S415GT-HD на маршруті "Мінськ - Вільнюс" транспортної компанії Tolimojo keleivinio transporto kompanija, що працює під міжнародним брендом Eurolines. Фото: Сергій Шишков.
До речі, прямі транзитні рейси з Вільнюса до Києва транзитом через Білорусь скасовано. Їх з початком повномасштабної війни довелося прокласти кружним шляхом. Автобуси їдуть через Польщу на Львів, далі через Рівне й Житомир уже прямують до столиці України.
Читайте також Литва надасть Україні ще 40 одиниць військового транспорту
Дорога за маршрутом Вільнюс-Київ у 1197 км в середньому займає 24-25 годин. Звісно, вартість квитка через зміну маршруту з довоєнного змінилася. Тепер пасажиру за одне місце потрібно заплатити 2 650 грн., що порівняно з іншими дешево, оскільки є маршрути, де квиток коштує 118 євро, тобто 4 783 грн.
Від перестановки перевізників результат не зміниться
Тут варто згадати арифметику і замість перевізників підставити доданки. Майже всі ЗМІ країн Балтії, Білорусі та України почали тиражувати інформацію про можливе закриття автобусних маршрутів, не вникаючи у суть проблеми. Так, ризики є. Однак експерти Авто24 з’ясували, що мова йде не про закриття кордону, а про скорочення чи закриття маршрутів, що ускладнить не лише логістику, але й безпеку людей, які перетинають кордон між двома країнами.
Оскільки кордон відкритий, то замість уже сталих маршрутів з перевіреними роками пасажирськими автоперевізниками й досвідченими водіями будуть організовуватися узаконені світовою практикою так звані нерегулярні автобусні перевезення. Вони підмінять, а по факту – перехоплять пасажирський трафік з регулярних рейсів і стануть їм альтернативою, що знизить безпеку перевезень. Це буде заміна одних автоперевізників іншими.
Під міжнародним брендом Eurolines працюють автобуси двох литовських компаній - каунаська Kautra та вільнюська Tolimojo keleivinio transporto kompanija. Фото: eurolines.lt
Головна загроза вбачається саме в ризиках безпечних перевезень. Якщо у регулярні рейси йдуть автобуси та водії з обов’язковою перевіркою технічного стану пасажирських машин та медичним оглядом водіїв перед кожним виходом на лінію, то альтернативні нерегулярні рейси цього взагалі не мають або фіктивно мають через фейкові угоди з відповідними структурами. Отож, пасажири на таких перевезеннях більше наражаються на небезпеку й частка потрапляння в аварію зростає.