"Зараз ситуація на ринку дизельного палива та зрідженого газу заспокоїлася. Але ще потрібно півтора чи два місяці, поки ринок насититься та сформує запас", – сказав в інтерв'ю РБК-Україна міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Читайте також: На українських АЗС почало дешевшати пальне
За словами чиновника, поки що дефіцит зберігається. Але він уже однозначно менший і виник він з кількох причин.
"До війни ми імпортували паливо, відсотків 40 було внутрішнього виробництва. Але Кременчуцький завод тричі атакували, розбомбили. Звичайно ж, він тепер нічого не виробляє", – констатує державний діяч.
Кубраков назвав і другий момент - південна та центральна частини країни підживлювалися паливом, яке привозили танкерами до одеських портів.
"І, звичайно, білоруські нафтопереробні заводи теж продавали у нас. Невелику частину закривали Польща та Румунія, зокрема преміальним паливом. Перших трьох джерел сьогодні повністю немає. До цього додаємо те, що низка нафтобаз із запасами була зруйнована і знищена. Далі наклалася дуже складна логістика, адже все паливо ми тепер беремо з ринку Євросоюзу і ввозимо через кордон із нашими сусідами. Кордони, кількість одиниць транспорту, бензовозів, цистерн - все це не було розраховано на обслуговування такої системи. Адже глобально попит не впав", - каже він.
Нагадаємо, що дефіцит пального виник не тільки через зруйновану паливну інфраструктуру, але й наявний механізм держрегулювання цін на пальне. Чинна влада вже скасувала механізм держрегулювання, але продовжує штрафувати АЗС за високі ціни.