Минулого тижня Європейська комісія опублікувала стратегію природоохоронної та інтелектуальної мобільності (Sustainable and Smart Mobility) і план з ініціативами, ці документи в найближчі 4 роки визначатимуть роботу цієї організації в області всіх видів транспорту.
Читайте також: Українці втрачають інтерес до вживаних електромобілів
Поставлені завдання щодо впровадження цифрових технологій, зниження навантаження на екологію відповідно до ініціативи European Green Deal. Одним з ключових стовпів цієї стратегії є збільшення використання автомобілів з нульовим рівнем викидів. Документ ставить сміливу мету – до 2030 року на дорогах Європейського союзу буде не менше 30 мільйонів автомобілів з нульовим рівнем викидів.
Що стосується інфраструктури, то, за консервативними оцінками Комісії, до 2030 року – три мільйони громадських пунктів зарядки.
Однак на думку генерального директора Європейської асоціації автовиробників (ACEA) Еріка-Марка Уітема, ця стратегія далека від сьогоднішньої реальності, так як для досягнення мети Комісії необхідно всього за десять років в 50 разів збільшити в автопарку ЄС кількість автомобілів з нульовим рівнем викидів.
Читайте також: Електромобілі виявилися на 63% менш шкідливими, ніж автомобілі з ДВЗ
До того ж темпи розвитку інфраструктури абсолютно не відповідають таким амбітним планам. За даними ACEA, на сьогодні загальна кількість точок зарядки, доступних в ЄС, становить близько 200 тис. од. і тільки 28586 з них підходять для швидкої зарядки (≥22 кВт), що набагато менше необхідного. Більше 75% всіх пунктів зарядки в Європі розташовані в чотирьох країнах – Нідерландах, Німеччині, Франції та Великобританії. У 12 країнах-членах ЄС є 137 водневих заправних станцій, а в 16 країнах їх взагалі немає.