Польські вантажівки все ще домінують на німецьких автодорогах

На дорогах Німеччини частка вантажівок Польщі постійно зростала і лише торік через загальноєвропейську кризу зменшилася на 0,3%.
Блокада кордону була не економічною, а політичною: що показала статистика  - Auto24

ФОТО: Wojtek Jargiło|

Черга вантажівок до прикордонного переходу в Дорогуську: польска солідарность до країни, яку захопила путінська Росія, тут зникла завдяки політикам

logo31 січня, 13:30
logo0
logo0 хв

Такий висновок можна зробити на підставі статистичних викладок, наведених в аналізі експертів польського ресурсу 40ton.net.

Йдеться про те, що протягом останніх двох десятиліть частка польських вантажівок у русі на дорогах Німеччини постійно зростала і тільки 2024 рік приніс історичну зміну у вигляді першого за багато років спаду.

Читайте також Санкції проти української конкуренції не сильно допомогли польським перевізникам

Аналітична служба BALM проаналізувала трафік польських вантажівок з повною масою понад 7,5 тонни за електронною системою оплати доріг. Виявилось, що вони у 2024 році проїхали платними дорогами Німеччини 40,16 мільярда кілометрів. Це на згадані вище 0,3% менше, ніж у 2023 році.

З того числа 56,9% відсотка, або 22,85 мільйона кілометрів, проїхали польські вантажівки, а решта 43,1 відсотка, або 17,31 мільйона кілометрів, проїхали іноземні автомобілі.

На німецьких паркінгах обабіч доріг завжди багато польських фур. Фото: Jochen Teufel

За повідомленням згаданого ресурсу, більшість вантажівок з-за кордону зареєстровані в Польщі. За весь 2024 рік вони проїхали у Німеччині 7,48 мільйона оплачуваних кілометрів, що на 1 відсоток менше порівняно з 2023 роком.

Що стосується частки загального трафіку, то на польських реєстраціях він склав 18,93 відсотка. Це зниження порівняно з 2023 роком, коли показник становив 19,05 відсотка. Хоча це було мінімальне падіння на 0,12 процентного пункту, його можна вважати символічним, оскільки воно порушило багаторічну тенденцію зростання, згадану на початку.

Читайте також Українські перевізники жаліються на репресії польських перевіряючих: що робитимуть у відповідь

Причин такого різкого падіння може бути декілька. Це не лише криза польського транспорту, але й погіршення привабливості Польщі як країни для створення філій іноземних компаній з метою перереєстрації автопарків.

Експерти констатують, що польські номери не обов’язково означають буквально польський автомобіль. Крім того, свою роль зіграло посилення конкуренції, у 2024 році на німецьких дорогах значно збільшився трафік. Найбільше це було помітно для вантажівок з Литви (зростання на 3,9%), Бельгії (зростання на 5,3%) та Італії (зростання на 8,2%).