Конвейєр КамАЗу
До того, як КамАЗ потрапив під західні санкції, компанія мала кілька спільних підприємств. На них складали дизельні двигуни американської корпорації Cummins, коробки передач німецької ZF, гальмівні системи Knorr-Bremse та багато іншого. А зараз, коли західні компанії вийшли з країни-агресора, росіяни просто переіменували цю продукцію і продовжують її випускати й надалі.
Також у тему в Росії законсервували один з найбільших автозаводів
КамАЗ так би мовити «націоналізував» американські двигуни та німецькі коробки передач, а якщо говорити відверто, то просто вкрав їх. У внутрішніх, сертифікаційних та інших документах агрегати почали називати “камазівськими” назвами.
Наприклад, рядний 6-циліндровий турбодизель Cummins ISB6.7 E5250 відтепер найменування КамАЗ-667.513-250, а 9-ступінчаста механічна коробка передач замість ZF 9S 1310ТО почала називатися Z3 КА. При цьому двигун навіть зберіг блок управління Cummins, форсунки Bosch і турбокомпресор Holset.
Окрім того, в Набережних Челнах дуже оперативно освоїли стратегію паралельного імпорту, а також знайшли постачальників із так званих “дружніх країн”. Наприклад, замість зчеплень ZF-SACHS компанія тепер закуповує вироби турецької фірми Donmez, а також китайських виробників Changchun Yidong Clutch та Prawolf Huzhou Clutch.
А ще КамАЗ буквально завалили замовлення на повнопривідні вантажівки для армії. Звичайно, українці знищують старі машини в боях, тож треба поповнювати запаси металобрухту.