Що будуть робити на ЗАЗі найближчим часом

Варіантів у ЗАЗ кілька: повноформатне виробництво машин, крупновузлове складання або виготовлення комплектуючих для інших автопідприємств.
Що будуть робити на ЗАЗі найближчим часом
logo18 липня 2019, 11:47
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Господарський суд Запорізької області прийняв до розгляду заяву керуючого санацією ЗАТ "Запорізький автомобілебудівний завод" про затвердження мирової угоди, укладеної між боржником і кредиторами.

Читайте також: В Україні визначили регіони-лідери з продажу нових авто

У колишнього лідера вітчизняного автомобілебудування, яке перебуває на межі банкрутства, з'явилася надія на більш менш світле майбутнє. Нагадаємо, що справа про банкрутство Запорізького автозаводу було відкрито 4 грудня 2018 року, а сама процедура, строком на 6 місяців, введена судом 11 квітня.

За минулі три місяці "Промінвестбанк" списав підприємству борг на 1,4 млрд грн, "Укрексімбанк" зменшив вимоги на суму 139,7 млн грн - до 630,5 млн грн. І ще на аукціоні за 168,1 млн грн була продана частина майна заводу - об'єкти нежитлової нерухомості загальною площею 142,2 тис м2, а також деяке устаткування і пристрої.

Втім, на ЗАЗ стверджують, що реалізація плану по оздоровленню заводу не передбачає продаж майна, яке задіяне в виробничих циклах.

До перспектив відновлення виробництва підприємством легкових автомобілів експерт аналітичного центру AUTO.RIA Остап Новицький ставиться скептично.

"Зараз ринок нових авто досить слабенький, 70-80 тис легковиків на рік. Навіть нинішній лідер вітчизняного автопрому, "Єврокар", випускає близько 500 автомобілів на місяць, що досить мало для покриття власних витрат. Так що є для ЗАЗ місце на ринку, сказати складно. Зараз завод "Богдан" частково перейшов на виробництво комплектуючих. На таку продукцію попит існує (подібних підприємств в Україні на сьогоднішній день більше двадцяти) - електропроводка, датчики, сидіння, та інше, - розповідає експерт. - Що думає ЗАЗ - повертатися до повноформатного виробництва авто, великовузлового складання або виробляти щось для інших заводів - це у них треба запитати ".

"Щодо майбутнього заводу, то подальші кроки залежать від волі держави, яка має бути зацікавлена зберегти і примножити промисловий потенціал підприємства", - говорить прес-секретар Департаменту маркетингових комунікацій "УкрАВТО" Дмитро Скляренко.

Читайте також: Парубій затягує відстрочку штрафних санкцій для "євроблях"

В якому стані зараз цехи, обладнання, персонал, чи є кошти на закупівлю матеріалів? Чи готове підприємство до роботи?

- На даний момент цехи та обладнання основного виробництва легкових автомобілів законсервовані, головний виробничий конвеєр перебуває в сплячому режимі. Конвеєрне виробництво запускається не просто натисканням кнопки, а необхідна наявність певного запасу технологічних матеріалів і комплектуючих. Тому завод зможе відновити виробництво, якщо будуть створені відповідні умови і з'явиться мінімальний обсяг замовлення. Зараз завод має правами на виробництво легкових автомобілів Lanos, Vida і Forza. А успішна реалізація плану санації стане позитивним сигналом для потенційних партнерів, з якими вже досягнуто домовленостей, а також зробить можливим запуск нових проектів.

Яких, наприклад?

- Зараз згідно з виробничим планом ведеться виробництво нової модифікації автобуса ЗАЗ А08. На заводі недавно були організовані дні відкритих дверей, в рамках яких новинка була представлена представникам мерій, обласних адміністрацій, клієнтам комерційного сектора. Підприємство готове виробляти і постачати сучасні автобуси українським містам, якщо перевага буде віддаватися вітчизняної техніки. Крім того, ведуться переговори з Мінським автомобільним заводом, про збірку вантажних автомобілів-шасі МАЗ. Передбачається, що в перспективі виробництво буде частково локалізовано.

"Мене бентежить, що на ЗАЗ, розповідаючи про власні перспективи, весь час говорять про волю держави. Слова "далі сподіваємося на державну підтримку" насторожують - свого часу ця підтримка вилилася автомобілістам в безальтернативний Lanos. І до чого все в підсумку призвело? ", - задає риторичне питання Остап Новицький.

Відзначимо, що з Мінським автомобільним заводом ЗАЗ трохи запізнюється - на заводі корпорації "Богдан" в Черкасах вже збираються вантажні автомобілі "Богдан-МАЗ 63172". Правда, це армійські вантажівки.

Також цікаво: Київські штрафмайданчики переповнені через масову евакуацію авто