
Сплата податків мережами АЗС збільшується. Втім, є всі підстави вважати, що податкове навантаження та фіскальний контроль будуть зростати, впевнені в enkorr.ua.
Читайте також: Підвищення акцизів на пальне обходиться українцям у 100 млн грн на день
Посилення податкового тиску та контролю
Податкові платежі збільшилися, попри зниження роздрібних продажів на 2,9%. Так, ТОП-10 мереж за кількістю заправних станцій, на які припадає 54% продажів пального в країні, 2024 року сплатили на 38% більше “операційних” податків — 10,35 млрд грн проти 7,39 млрд роком раніше.
Половину з цього приросту дало збільшення сплати ПДВ — 4,2 млрд, або на 53% більше показника 2023 року (2,74 млрд грн). Переважну роль відіграло скасування влітку 2023-го пільги з ПДВ на пальне, яку було запроваджено навесні 2022 року (адекватні 7% проти нинішніх 20%).
На 26% збільшилися відрахування податку на прибуток (ПнП) — зростання з 1,7 млрд грн до 2,2 млрд. Наприкінці року імпульс цьому пункту надало запровадження авансового платежу з АЗС. Цей радикальний і відчайдушний крок також вагомо вплинув на ціни на пальне.
Зарплатні податки (ПДФО та ЄСВ) — також зростання на третину. Що це означає? По-перше, що підвищилися офіційні оклади: по ТОП-50 за рік з 11 858 до 17 482 грн/міс. По-друге, що зарплат у “конверті” стало менше. Найбільше “конверти” схуднули в Avantage 7 та БРСМ, де персонал тепер платить податки вдвічі більше.