Деякі автомобілісти схильні заощаджувати на повітряних фільтрах, вибираючи найдешевші аналоги, не думаючи особливо про їхні характеристики. На превеликий жаль, але до перешкоди на шляху пилу слід пред’являти підвищені вимоги. І ось чому:
Читайте також: як обрати фільтр для автомобіля
По-перше, давайте порівняємо умови роботи повітряного фільтра і, скажімо, масляного. У фільтруючого масло елемента є багато спроб зловити дрібний бруд, який може завдати шкоди підшипникам та іншим рухомим деталям: через нього все масло двигуна проходить приблизно чотири рази за хвилину. У повітряного фільтра немає навіть другої спроби – все, що він пропустить, полетить в камери згоряння і буде призводити до підвищеного зносу деталей.
По-друге, обсяг повітря, який доводиться очищати повітряному фільтру, колосальний. Для того щоб спалити всього 10 літрів пального, потрібно 80 кубів повітря, а це обсяг 20-тонного напівпричепа. Припустимо, цього вистачає на 100 км. Тоді при пробігу від ТО до ТО (15 тисяч км) через фільтр пройде 150 фур з повітрям. Вражає!
По-третє, дуже важливий матеріал, з якого робляться повітряні фільтри. Це або штучне неткане полотно, або целюлоза. Другий варіант краще, але тільки за умови правильної обробки матеріалу, який не повинен пасувати перед вологим повітрям і пропускати його в потрібних для двигуна кількостях.