![Спогад про найпопулярніший ЛАЗ: круглі фари чи прямокутні](https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/201905/13056deacd62a-8802-480a-98f9-dc357fb9e5b0.jpg?w=400&h=225&fit=cover&output=webp&q=85)
ФОТО: Wikipedia|
ЛАЗ 695Н
На Фейсбук-сторінці фанатів українського автобуса ЛАЗ розповіли, чому зовнішній вигляд автобуса змінювався від першого прототипу до кінця виробництва, тобто з 1969 по 2004 рік.
Як повідомляють фанати ЛАЗу, автобус моделі 695Н запам'ятався українцям з круглими фарами та круглою емблемою між ними. Однак інженери Львівського Інституту автобусобудування задумували цю модель з прямокутними фарами (їх ще називали "від Москвича"). Втім, прямокутні виявилися помітно дорожчими за круглі, до того ж тираж їх виробництва був обмежений. Тому у серійне виробництво 1976 року автобус пішов з кругляками (крім окремих партій машин). Красива емблема в формі великої букви "Л" теж коштувала дорожче старої, тому вона ще доволі довго встановлювалася на машину.
Згодом, в 1978 році, згідно Європейської конвенції, всі автобусні виробники СРСР перейшли на нову сигнальну світлотехніку (з'явилися жовті сигнали повороту і обов'язкові протитуманні фари) - це знову змінило зовнішність. В 1980 році нарешті настав час, коли не бракувало правильних фар, тож вони повернулися на своє місце. Втім, ненадовго. Бо заради економії в 1985 році з передка зняли і дорогі фари, і дороге опорядження, і дорогу емблему. Тоді ж, згідно єдиного стандарту для всіх радянських авто, замінили і протитуманні фари.