Велосипед: і не винахід, і не удосконалення. Але талановито

Якщо хтось вважає, що епоха винаходів велосипеда давно минула, то це зовсім не так: є диваки, котрі мудрують не тільки з велосипедами, але й вигадують колеса. І все це їде…
Про велосипед і його колесо ще не все винайдено - Auto24
Посилання скопійовано!
logo1 жовтня, 16:34
logo0
logo0 хв

Мова не йде про еволюційний розвиток педальних байків, у ході якого появляється незвична форма шпиць або щось новеньке у велосипедній трансмісії, що покращує ходові якості, пришвидшує їзду чи зменшує мускульні навантаження на ноги. Такі інженерні рішення неминучі й будуть час від часу радувати.

Втім, неабиякий інтерес викликають альтернативні шляхи розвитку велосипедів. Світова спільнота доволі неоднозначно реагує на появу трикутних, квадратних чи гусеничних коліс на рамі класичного велосипеда. Звичайний інженер чи конструктор до такого навіть не додумався б, не кажучи вже про подібні розробки і виготовлення діючих зразків.

Читайте також Як їздить велосипед з трикутними колесами

Тим часом утаємничений ютубер під ніком The Q, в особі якого називають інженера-винахідника Сергія Гордєєва, це все робить. Він щоразу збирає довкола кожного проекту доволі велику аудиторію. На його сторінку в Youtube народ валить не тисячами й не сотнями тисяч. І навіть не мільйонами. Такі візити і перегляди не в змозі зібрати усі разом узяті спеціалізовані ресурси Євросоюзу та США.

Не будемо брати до уваги підписників. Їх там всього якихось 13,4 мільйона. Нічого собі так цифра, скажіть. Деякі світові зірки з Голлівуду і цього не мають. А блогер, котрий за одними джерелами живе в Торонто (Канада), за іншими десь в США, а дехто приписує йому ще й українське походження, таку кількість прихильників набрав легко.

Втім, що таке якісь 13 чи 14 мільйонів підписників у порівнянні з 4 306 489 611 переглядами. Так, ви не помилилися і порахували правильно – 4,3 мільярда переглядів має ютубер The Q, починаючи з 15 січня 2017 року. Для прикладу: президент Франції на своїй сторінці в Youtube має 304 тисячі підписників і 23,8 мільйона перегляді з 3 жовтня 2017 року, а Президент України Володимир Зеленський – 1,01 мільйона підписників і 251,7 мільйона переглядів з 25 січня 2019 року.

Читайте також Англієць на велосипеді "намалював" мапу України

Поки автор писав попередній абзац у ютубера The Q додалося 19 підписників. Звісно, усі дивилися його талановиті відеоролики про велосипеди. Вірніше про їх ходову базу. Відразу зазначимо, що відеосюжети відзнято й змонтовано талановито. Це – перше. По-друге, сюжети зрозумілі без перекладу, оскільки там відсутня авторська чи закадрова мова – тільки дія. Є і третій фактор – зваблива інтрига: у кадрі до останньої секунди не з’являється автор ролика, тільки руки, ноги та дія. І так в кожному сюжеті.

Отож, заглянемо на сторінку ютубера The Q і спробуємо розібратися у геніальності чи дивацтві цієї людини, зрозуміти у чому таланту цього самородка чи де прихована інтригана, що викликала такий велетенський інтерес.

Великий "пшик", але дещо є

Крайній відеосюжет двотижневої «випічки» про гусеничну рушійну базу у вигляді пеналу з кутовим нахилом, що в перспективі для велосипедів не матиме ні практичного, ні концептуального рішення, набрав за 14 днів 13 мільйонів переглядів. Вважай, по майже мільйону щодень. Плюс 37 000 схвальних лайків та 8,5 тисячі коментарів.

При уважному вивченні чергового "винаходу" стає зрозумілим, що рішення не варте дірки від бублика, оскільки у тій трансмісії вбачається повільний хід, величезні мускульні затрати на педально-ланцюговий привід і багато шуму. Дехто схиляється до думки, що тут запропоновано концепцію ходової для пересування байком по бездоріжжю чи слизькій грунтовій дорозі. Коли б-то так. Може, й поїде, але не з таким кутом нахилу гусеничного блоку відносно поверхні дороги.

Насправді, це не стільки інженерне рішення, скільки "пшик". Ні про яке пересування по грунтівці чи трав’янистій основі мову не варто вести, оскільки там практично немає зчеплення з дорогою – дуже куценька пляма прилягання передньої та задньої ходової до поверхні. Той велік ледве повзе по твердому асфальтовому покритті, не кажучи вже про пересування по піску, траві чи камінцях, де він просто зануриться, загребеться в землю, ніж поїде.

Тут уже краще йти пішки, ніж їхати – упрієте і нікуди не доберетеся з тим натяком на всюдихід. Один з коментаторів під ніком @boblaat5315 не втримався і написав: "Нарешті хтось створив спосіб пересування, який такий же швидкий, як і піше пересування, але з докладанням у 10 разів більших зусиль". Його підтримали майже 10 000 глядачів сюжету, 300 з яких написали коментарі саме про це.

Читайте також Peugeot представила вантажний електровелосипед

Єдина користь від того відео у повчальних нарізках кадрів – як володіти тим чи іншим інструментом, робити робочі креслення та лекала. Щось на зразок відеоуроку «Зроби сам». Головне, що там вражає – майстерність володіння інженером тим інструментарієм.

Щодо всюдихідних властивостей ходової бази, то куди кращу прохідність матимуть розроблені цим же інженером трикутні чи навіть квадратні колеса. Але ті обидва варіанти за технологією виготовлення також складні й затратні.

Якщо гусеничний рушій квадратних коліс ще якось можна практично застосувати у вигляді всюдихідної ходової бази, то трикутні колеса тут мають таку ж цінність як плафони стоп-сигналу на хвості у зайця.

Чим би дитя не бавилося

Якщо відверто, то ютубер під ніком The Q сам чудово розуміє, що своїми натяками на винахід верзе дурниці й витворяє усілякі нісенітниці, які нічого корисного й практичного у сегментів велосипедів не дають і не дадуть у перспективі. Але він подає свої дурниці талановито, чим приваблює аудиторію.

Називати його пройдисвітом не варто. По-перше, він нічого ні в кого не вкрав. По-друге, він нікого не обманув, у чужу кишеню не поліз, а чесно заробляє гроші на тому, чого в інших немає. Це - звичайний розважальний контент з жартівливим натяком на серйозний інженерний ресурс.

Читайте також Як їздить велосипед з квадратними колесами

При цьому аудиторія добре розуміє, що чолов’яга своїми "винаходами" велосипедів та коліс не стільки дбає про результат і їх перспективу практичного застосування, скільки дуже талановито показує виробничий процес. І це приваблює.

Тут зваблюються на візити до блогера добровільно. При цьому автор сторінки нікого насильно до себе не тягне, грошей за візити не бере і нікому за гостини не приплачує.

Кожен гість сторінки перебуває під враженнями не стільки від інженерних рішень з натяком на винахід, скільки залюбки спостерігає за вправною роботою інженера і… вчиться. Більш за все, мети досягнуто, оскільки саме таке завдання ставить перед собою автор контенту, заробляючи на цьому гроші.

Скільки заробляє ютубер

Таємниці із заробітків ютуберів ніхто не робить. Користувачі YouTube можуть заробляти багато і дуже багато. Або нічого. Тарифна сітка може бути більшою чи меншою. Все залежить від кількох чинників:

  • скільки разів ваше відео дивилися;
  • скільки разів хтось натискає на рекламу;
  • блокувальники реклами;
  • хронометраж відео.

Середня ставка оплати на YouTube за перегляд реклами становить від 0,01 до 0,03 долара. Це означає, що ютубер може заробляти близько 18 доларів за кожну 1000 переглядів реклами та від 3 до 5 доларів за кожну 1000 переглядів відео.

Forbes повідомляє, що топовий ютубер може заробляти близько 5 доларів за кожну 1000 переглядів.

Чужі гроші рахувати не варто. Але допитливі, знаючи про крайній відеосюжет двотижневої «випічки» з 13 мільйонами переглядів, легко можуть підрахувати середній заробіток The Q на каналі YouTube.

А якщо врахувати, що він викладає свої відосики на bilibili.com, китайському аналогу YouTube, то зрозумієте: автор знає не тільки що робить, але і як заробляти на цьому гроші.