У Верховній Раді наразі перебувають на розгляді три законопроєкти щодо доступного розмитнення автомобілів.

Вони передбачають упорядкування структури акцизного податку та внесення відповідних змін до Податкового та Митного кодексів. Згідно цих документів, пропонується звільнити від сплати акцизного податку нові та вживані транспортні засоби від 1 січня 2021 року.

Читайте також: Акциз на автомобілі скасують, а техогляд повернуть: законопроекти уже в Раді

Також пропонується звільнити від сплати акцизу вже в 2020 році учасників та ветеранів АТО, які ввозять один легковий автомобіль (або вантажний повною масою до 3,5 тони, або автобус, або причіп) для особистого користування.

Тож, скільки саме вийде заощадити у разі скасування акцизу? Як приклад був узятий автомобіль 2005 року випуску з об’єм двигуна 2000 кубічних сантиметрів (2 літри). Припустимо, що ціна, за якою було придбано цей автомобіль, становить 3 тисячі євро. Вік такого авто – 14 років (враховуються тільки повні роки), тому віковий коефіцієнт – 14, коефіцієнт об’єму двигуна – 2, базова ставка – 50 євро. Перемножуємо – отримуємо 1,4 тисячі євро.

Читайте також: Повернення техогляду: чи потрібно це українцям?

Якщо до цього додати мито – 300 євро і ПДВ – 600 євро, отримаємо 2300 євро. Тобто, в нашому випадку розмір акцизу виявився навіть більше, ніж половина всіх витрат на митне оформлення, а розмитнення в цілому – не набагато менше первісної вартості авто.

Таким чином, можна констатувати, що відміна навіть одного платежу, наразі йдеться про акциз, істотно здешевить митне оформлення автомобіля і, як наслідок, зменшить його остаточну вартість. При цьому потрібно розуміти, що чим дешевше і старіше автомобіль, тим більшу частку в його кінцевій вартості буде займати акциз.

Зазначимо, що у Верховній Раді ще восени 2019 року зареєстрували два законопроєкти про доступне розмитнення авто на єврономерах. Проте їх досі не розглянули.

Також цікаво: Мінінфраструктури готується повернути техогляд легкових авто