Водень має величезний потенціал, як джерело чистої енергії, але для його широкого використання потрібно оптимізувати його зберігання та транспортування. Наразі використовується метод з використанням високого тиску, але він має ряд недоліків. Альтернативою може стати нова розробка Інституту технологій виробництва та передових матеріалів Фраунгофера в Дрездені – Powerpaste.
Також цікаво: Як виглядає "автостанція" для швидкісних капсул "Гіперлуп": відео
Міжнародна команда дослідніків змішала магній з воднем при температурі близько 350° C і тиску, у п'ять-шість разів вищому за атмосферний. У препарат були додані складний ефір та металеві солі. сіль металу для утворення в'язкої сірої маси. Отримана речовина виявилася більш стабільною від стисненого водню і чудово підходить для завантаження у спеціалізовані картриджі, також розроблені вченими.
Powerpaste повністю стабільна при температурі до 250° C. Речовина зберігає у 10 разів більше енергії, ніж літій-іонні акумулятори з аналогічною вагою і істотно більше, ніж бак водню з такими ж габаритами. А запас ходу автомобілів, що працюють на базі Powerpaste, може перевершити навіть показники бензинового транспорту, вважають вчені.
При цьому Powerpaste створили щ прицілом не на електромобілі, а на дрібніші види персонального транспорту, на кшталт самокатів. Вага і розміри “акумуляторів” на основі Powerpaste дозволять встановити водневі двигуни й картриджіна нижню раму; процес заправки самоката буде займати менше хвилини, кажуть вчені.
Інститут Фраунгофера вже розпочав будівництво пілотної лінії для виробництва пастових накопичувачів. Об'єкт буде введено в експлуатацію до кінця 2021 року, а наступного року будуть готові перші чотири тонни Powerpaste.