Як дізнатися, коли відмовить автомобільний акумулятор

Надійність сучасних акумуляторів грає з нами злий жарт: звикнувши до довгої безвідмовної роботи батареї, ми одного разу зовсім несподівано опиняємося перед фактом її відмови. Як дізнатися, що АКБ вашого авто залишилося жити до першого морозу?
Як дізнатися, коли відмовить автомобільний акумулятор

ФОТО: GettyImages|

Як дізнатись, коли помре АКБ

logo10 листопада 2019, 09:42
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Це може трапитися з кожним: в один нещасливий день ми раптом несподівано дізнаємося, що двигун не реагує на поворот ключа або кнопку "Старт". Акумулятор "помер" ні з того ні з сього! Насправді, майже завжди є симптоми майбутнього виходу АКБ з ладу, і їх потрібно тільки помітити.

Сучасні стартерні акумулятори автомобілів діляться на кілька класів, і терміни служби в кожному значно відрізняються. Середні цифри: 3 - 4 роки для бюджетних і 6 - 8 років для батарей з новітніми технологіями.

  • Млявий запуск. Сучасний справний двигун часто можна завести з півоберта. Для чого достатньо навіть мізерного запасу енергії в напівживій батареї. Але коли умови пуску ускладнюються якимось додатковим фактором (наприклад, похолодання), запустити двигун так просто вже не виходить. Тому при запуску мотора прислухайтеся, наскільки жваво стартер крутить двигун, і придивляйтеся – чи не притухають чи при цьому лампочки на панелі приладів і плафон освітлення салону. Якщо ці фактори існують – проведіть діагностику АКБ.

Читайте також: Нові питання про АКБ: як доглядати за акумулятором

На автомобілі зі значним пробігом незайвим буде додатковий вольтметр для контролю напруги зарядки (14,1 - 14,8 В).

  • Після довгої стоянки. Перший запуск після довгої стоянки (тиждень-два і більше) – теж хороший іспит для акумулятора. Якщо в цьому випадку машина заводиться мляво, і лампи так же притухають при роботі стартера, то є сенс перевірити АКБ у фахівця для остаточного діагнозу.
  • Напруга. Більш точно перевірити батарею можна і самому. Потрібно через дві-три години (можна і більше) після не дуже короткої поїздки виміряти напругу на клемах. У батареї з хорошими перспективами вольтметр повинен показати не менше 12,6 - 12,7 В. Якщо менше - спробуйте зарядити АКБ від стаціонарної зарядки і простежити за нею в експлуатації.

Читайте також: Чому фари у авто світять погано

  • Рівень електроліту. Не всі моделі акумуляторів мають пробки (або одну загальну пробку-планку), але у більшості рівень електроліту можна визначити через прозорі стінки корпусу. Пластини повинні бути закриті рідиною з запасом 5 - 10 мм, менший рівень - це тривожний сигнал. Якщо вдасться знайти і відкрити пробки, кількість електроліту можна відновити (що доливати - дистильовану воду або власне електроліт, досвідчений аккумуляторщик визначить по щільності). Якщо ж відновити рівень не виходить, спустошені банки (банку) незабаром втратять ємність, вивівши з ладу всю батарею.

Рівень електроліту потрібно визначати через напівпрозорий пластик корпуса, на якому зазвичай бувають мітки типу Min і Max.

Навіть якщо ви виявили відразу кілька з названих тут симптомів старіння АКБ, не поспішайте списувати її в утиль. Можливо, акумулятор просто страждає від хронічного недозаряду. Зверніться за більш глибокою діагностикою до автоелектрика або самі зробіть повну зарядку батареї і продовжіть експлуатацію. І тільки якщо симптоми виявляться знову, вирішуйте питання про покупку нового джерела струму.

Рекомендація Авто24

Вік має вирішальне значення для ресурсу акумулятора, але для різних типів АКБ критичні цифри можуть відрізнятися в рази: від 3 років для найпростіших бюджетних батарей до 12 років у дорогущих моделей з абсорбованим електролітом (типу AGM). При цьому термін служби настільки залежить від умов експлуатації, що навіть в межах одного класу він може відрізнятися вдвічі. Так що поважний вік акумулятора може служити лише сигналом до підвищення уваги до нього, але ніяк не до автоматичного списання.

Читайте також: Що потрібно перевірити в авто восени: клопоти з електрикою