5 помилок при перевезенні дітей в автомобілі

Виявляється, мало купити зручне автокрісло для свого нащадка – потрібно його ще правильно використовувати. Шведські дослідники визначили найпоширеніші помилки батьків при розміщенні малюків. Помилки, виправити які буває вже неможливо.
5 помилок при перевезенні дітей в автомобілі

ФОТО: Volvo|

5 помилок при перевезенні дітей в автомобілі

logo14 вересня 2019, 19:40
logo0
logo0 хв

Дитяче автокрісло потрібне для того, аби спозиціонувати маленьку фігурку дитини для ефективної фіксації його в певній точці салону – дорослими ременями безпеки або спеціальними дитячими. Адже "великий" ремінь, застебнутий на дитину при відсутності спеціального крісла, не тільки не утримає малюка, але і зашкодить. До того ж дитяче крісло – за рахунок розвинених "лопухів" в районі голови і плечей – може захищати маленького пасажира від прямих ударів об деталі інтер'єру.

Дитяче крісло за допомогою ременів фіксує дитину на сидінні і додатково вберігає від травм завдяки розвиненому бічному захисту.

Але практично у всіх крісел є один спільний недолік: його досить проблемно кріпити в машині. Оскільки потрібно правильно встановити крісло на сидінні машини, а потім прокласти через нього за певною схемою штатний ремінь автомобіля. Потім потрібно посадити дитину в крісло, що з оглядкою на тісноту в більшості машин, теж не завжди зручно.

Читайте також: 5 аргументів на користь застосування дитячих автокрісел

Та ще зробити це потрібно таким чином, аби не придавити ногами і плечима малюка ремені дитячого крісла – інакше їх доведеться визволяти. В автомобілях з системою IsoFix фіксація крісла дещо простіше, але теж вимагає певної спритності і часу.

Через це багато батьків садять дітей неправильно. Фахівці з безпеки компанії Volvo, проаналізувавши дані 7 тисяч ДТП за участю дітей у віці від 0 до 15 років і статистику страхових компаній, назвали головні помилки батьків при перевезенні дітей в машині.

  • Малюка тримають на руках – нібито через те, що мамині (бабусині) руки найнадійніші. На ділі все навпаки: утримати дитину, яка при лобовому зіткненні важчає до 300 – 400 кг, нікому не під силу. І більш того – після удару дорослий придавить малюка своїм тілом, маса якого зростає до 2-х тонн.
  • Немовля садять в крісло обличчям вперед. Багато які крісла допускають установку як лицем вперед, так і назад. Але дійсно безпечне положення для дитини віком до 4-х років – тільки спиною до напрямку руху. Точніше, важливо те, що навантаження при різкому уповільненні малюк буде сприймати спиною – через спинку свого крісла. Яка прийме також на себе масу голови, розвантаживши м'язи шиї і хребет.

Одне з перших в світі дійсно безпечних дитячих автокрісел від компанії Volvo випробовувалось ще в 1964 – 1972 рр.

  • Не виключена права передня подушка безпеки при розташуванні дитячого крісла в положенні "обличчям назад". Алгоритм спрацьовування фронтальної подушки не розрахований на те, що перед нею стоятиме дитяче крісло, і в разі ДТП крісло з дитиною отримає від аербега нештатний удар в спинку.

Читайте також: Як убезпечити дітей під час подорожі автомобілем

  • Крісло не відповідає зросту дитини. Ця ситуація небезпечна насамперед тим, що ремені автокрісла не будуть правильно утримувати його пасажира. А значить, дитина може пірнути під ремінь, вилетіти зверху або отримати травми через неправильний контакт ременя з тілом.
  • Неправильно встановлений ремінь безпеки. Якщо штатний ремінь автомобіля фіксує автокрісло, він повинен проходити через певні точки на ньому – в іншому випадку вся конструкція зміститься і не забезпечить захист дитини. Якщо штатний ремінь машини фіксує також і саму дитину (зазвичай більш старшу), діагональну частину ременя необхідно поміщати через плече дитини, а не під рукою. Горизонтальна частина повинна проходити через верхню частину стегон дитини, а не через живіт. Важливо правильно використовувати і ремінь безпеки дитячого крісла – згідно з приписами його виробника.


Рідкість навіть в преміальному класі: дитяче крісло, трансформоване з штатного сидіння автомобіля. Зверніть увагу на правильне розташування ременя на тілі.

На закінчення нагадаємо, що українські ПДР забороняють перевозити дітей віком до 12 років і зростом до 145 см без спеціальних утримуючих пристроїв – тобто без дитячого автокрісла або спеціального подіуму-бустера.

Рекомендації Авто24

Більшість помилок при розміщенні дітей в автомобілі пов'язані з поспіхом – через зайві пару хвилин, необхідних для пристібання крісла і дитини, батьки не хочуть морочитися з його використанням. Та й купивши все-таки цей корисний пристрій, багато хто поспіхом саджає в нього своє чадо, не замислившись про правильну прокладку ременя і ретельну фіксацію його замка. Але ж може статися так, що при серйозному ДТП ці мізерні витрати часу виявляться платою за найдорожче, що є у батьків. Тому якщо вже ми садимо дітей в автомобіль, про економію часу не може бути й мови.

Читайте також: Як діти в школу: як правильно возити дитину на уроки