Оцінка складена на основі реальних продажів на аукціонах.
На відміну від найцінніших автомобілів з інших країн, у списку японських авто найстаріший був випущений у 1967 році – хіба що не янгтаймер.
Також цікаво: У Лос-Анджелесі продали особняк з колекцією золотих авто
Автомобільна промисловість у Японії веде свою історію з 1910-х років і завжди стрімко розвивалась. Вже у 1960-х японці випередили тодішнього лідера індустрії – Німеччину, за обсягом виробництва. Врешті, сьогодні японські автомобільні бренди мають дуже сильні позиції на світовому ринку.
А от колекційну цінність з-поміж японських авто представляють, переважно, моделі, випущені після Другої світової. І коштують вони в рази дешевше за європейські та американські колекційні авто. Так, рекордна ціна на італійський раритетний автомобіль – 48,4 мільйона доларів, німецький – 31,1 мільйона, британський – 22,5 мільйона, американський – 22 мільйона, на французький автомобіль – 10,4 мільйона доларів, тоді як найдорожчий японський автомобіль був проданий за 2,1 мільйона доларів.
Причин такої розбіжності багато. Елітних японських автомобілів було мало, їх почали випускати порівняно недавно, причому без особливого дефіциту, а це – ще один фактор, необхідний для досягнення високої ціни на аукціоні.
Дивіться також: Дюжину швидких і шалених спорткарів сучасності виставили на перегони на злітній смузі аеродрому (відео)
Найжаданішим для колекціонерів японським автомобілем вважається Mazda Cosmo. Було випущено 343 автомобілі серії I та 833 машини серії II, плюс 80 тестових зразків і ще три їздових прототипи. Свого часу дводверка коштувала близько 4100 доларів. Попит на цю модель стабільно високий, а найбільша сума, яку вдалось виручити за Cosmo Series I на аукціоні відносно низька – 264 000 доларів (Gooding&Co, Pebble Beach, 2016). Ось ще кілька цікавих моделей, які не дотягнули за ціною до Топ-30, але входять в сотню:
Благодійні аукціони представляють собою окрему нішу, з іншими поняттями про цінність автомобіля та іншими цінами. Так, найдорожчим японським автомобілем, проданим на благодійному аукціоні, став трековий болід Mazda 767B, котрий став чемпіоном Le Mans у своєму класі в 1990 році. На аукціоні Gooding&Co Amelia Island у 2017 році автомобіль був проданий за $1 750 000.
На благодійному аукціоні Barrett-Jackson Scottsdale у січні 2016 року Acura NSX з VIN-кодом #001 була продана за $1 200 000. Через чотири роки на тому ж аукціоні передсерійний Lexus LC 500 Convertible з VIN-кодом #001 продали за 2 мільйони доларів. Стільки ж виручили і за перший примірник п’ятого покоління Supra.
Також цікаво: Фірма Caviar, що продає особливі iPhone по 100 000 доларів, показала на відео новинку в стилі Tesla Cybertruck
Загалом, 18 зі 100 найдорожчих японських автомобілів, проданих на аукціоні, це Toyota 2000GT. Протягом 1967-68 років японська компанія випустила лише 351 примірник спорткара. Не більше сотні з них пішли на експорт, до США завезли близько 60 машин, котрі коштували по $6 800 – дорожче за недешеві європейські спорткари Porsche 911 чи E-Type Jaguar, хоча на американському ринку японські виробники завжди демпінгували.
Марка Lexus випустила лише 500 примірників суперкара LFA. Півсотні з них пощастило мати особливу комплектацію Nürburgring. Один з LFA зміг довести на ділі, що недарма носить таку назву, проїхавши Nordschleife за 7:14,64 в 2011 році. Коли Lexus LFA вийшов в продаж у 2012 році, він вже був недешевим – $465 000. Однак сьогодні моделі LFA Nürburgring подвоїли в ціні і продовжують дорожчати. У 2018 році два автомобіля продали за 825 та 770 тисяч доларів, а минулого року з молотка пішло три машини: $885 000, $912 500 та $918 500.
Зображення належать аукціонним будинкам Best Heritage Auctions, RM-Sotheby’s, Mecum, Bring a Trailer, Gooding&Co та Barrett-Jackson.
Також цікаво: В Україні продають раритетний Packard 1934 року випуск