Зростання штрафів за відсутність обов’язкового страхового поліса, підвищення вартості евакуатора чи зміни у реєстрації транспортних засобів вдарять відчутно. Однак найболючішим у низці нововведень буде конфіскація авто.
Зміна штрафів відбулася по багатьох розділах правил дорожнього руху – як для їх порушників, так і для водіїв, котрі користуються додатковими послугами на дорозі, повідомляють на порталі UAPL.Info.
Читайте також Польща ввела нові ставки збору за платні дороги та замінила 95-й бензин
У 2024 році в сусідній країні набувають чинності поправки до Кримінального кодексу. Йдеться про законодавчі зміни, якими передбачається конфіскація авто у нетверезих водіїв. Зміни до частини 42 КК Польщі стосуються кількості алкоголю в крові, достатньої для конфіскації автомобіля у нетверезого водія та розмірів штрафів, якщо конфіскувати автомобіль неможливо.
Однак допоки автівку ніхто не відбере. Правові норми, які дозволять правоохоронцям у Польщі вилучати авто у водіїв, почнуть діяти з 14 березня 2024 року.
Водіям авто слід врахувати, що польський суд з березня 2024 року отримає право також конфіскувати авто навіть у випадку, коли у крові водія було виявлено лише понад 0,5 проміле алкоголю. При цьому не обов’язковим є факт ДТП за участю автомобіля, яким керував нетверезий водій.
Читайте також Польща підвищила податки на пальне на 13,2%
З 1 січня 2024 року в Польщі відчутно зросте сума штрафів для власників авто, які було вивезено евакуатором на штрафні майданчики. Мінфін Польщі ввів доволі відчутне зростання штрафів, яке для окремих видів авто складе майже 15%.
Українцям слід врахувати, що евакуювати можуть навіть електросамокат чи інший транспортний засіб особистого користування. За послуги евакуації неправильно припаркованого електросамоката у 2024 доведеться заплатити 166 злотих, а також 32 злотих за кожну добу перебування на штрафмайданчику.
Читайте також Які штрафи за перевищення швидкості діють у Польщі
Зростання мінімальної зарплати в Польщі з 1 січня 2024 року вплинуло і на вартість штрафів. Штраф за відсутність страхового поліса (przerwę w ciągłości ubezpieczenia) з 1 січня 2024 року стане насправді рекордно високим, оскільки законодавчо штрафні санкції за відсутність дійсного поліса обов'язкового страхування авто там прив'язані саме до мінімальної заробітної плати.
З 1 січня 2024 року власники авто без страхового поліса повинні будуть сплатити штраф в розмірі до 200% мінімальної зарплати в Польщі – 8 484 злотих. Українцям слід врахувати, що розмір штрафу за відсутність дійсного страхового поліса авто в Польщі залежить від терміну закінчення дії попереднього поліса. Повна вартість штрафу накладається на тих водіїв авто, які протермінували обов’язкове страхування більше, ніж на два тижні.
І ще одне суттєве доповнення: з 1 липня 2024 року, після чергового збільшення в Польщі "мінімалки" штрафи за відсутність страхового поліса авто стануть ще вищими. Може статися так, що штраф досягне чергової рекордної позначки – 8600 злотих.
Читайте також Польща подарувала українським сусідам нові реанімобілі
З 1 січня 2024 року в Польщі обов’язкове повідомлення про придбання автомобіля було замінено на прямий обов’язок його реєстрації. Відтепер кожен новий власник вживаного автомобіля зобов’язаний зареєструвати його протягом 30 діб з моменту придбання.
При цьому не слід плутати зазначені штрафи для фізичних осіб – водіїв авто та підприємців, які займаються торгівлею автомобілями в Польщі.
Читайте також Таксі в Польщі: як викликати та скільки коштує
Власники авто в Польщі у 2024 році й надалі зобов’язані повідомляти факт продажу авто, проте зміниться орган, куди слід надати цю інформацію.
Інформацію про продаж (відчуження) транспортного засобу або зміну інформації у свідоцтві про реєстрацію авто, зареєстрованого в Польщі, власники авто і надалі повинні надавати протягом 30 днів з моменту змін.
Проте у 2024 році зміниться орган, який буде приймати відповідні повідомлення щодо продажу авто. З 1 січня 2024 року власник транспортного повинен повідомити факт продажу автомобіля відповідного старосту за місцем свого постійного або тимчасового проживання. До 2024 року таке повідомлення направлялось старості саме за місцем реєстрації автомобіля, а не місцем проживання його власника.
У випадку продажу авто, що перебувало у спільній власності кількох осіб, достатньо буде повідомлення одного зі співвласників на адресу відповідного старости за місцем постійного чи тимчасового проживання.