На весняній столичній виставці ComAutoTrans спеціалісти комунальних ремонтних служб мали змогу ознайомитися відразу з двома зразками аварійних машин, що за базовим шасі та комфортом залишили далеко позаду колишні "летючки".
Машини демонстрували два вітчизняні виробники – "Альфатекс" з Кременчука та "Завод спеціального обладнання" з Черкаської області. Порівнювати їх продукт буде недоцільно, оскільки шасі тут імпортовані, а за надбудовою це фактично одна конструкторська школа.
Тут варто уточнити, що це вже українська конструкторська школа вантажно-пасажирського фургона, хоча й частково запозичена не стільки у європейських, скільки у світових виробників.
Читайте також Які шасі пропонує виробник спецтехніки замість МАЗ та КамАЗ
У сегменті ремонтно-аварійних машин такого типу обидва виробники перебувають лише на початковому етапі. У каталогах на їх офіційних сайтах ця техніка ще офіційно не представлена, відсутні описи, характеристики. Щоправда, в інформаційних випусках у Facebook Кременчук та Іркліїв вже повідомили про цю техніку, розмістили фотознімки, а компанія "Алфатекс" навіть встигла приготувати доволі цікавий презентаційний відеосюжет.
Тапер на виставці у Києві цю техніку машинобудівники наочно продемонстрували, чим приємно порадували комунальників, зв’язківців, енергетиків. Кременчуцький завод комунальної техніки "Алфатекс" показав свою версію аварійної майстерні АТ АМ-0102 на шасі DAYUN CGC1100. Це класичний фургон із сендвіч-панелей, розділений на пасажирський кубрик та ремонтний відсік.
Читайте також Пересувний пилосмок показали на виставці комунальної техніки
Перші продажі вже є. Таку "летючку" для доставки персоналу та обладнання до місць проведення ремонтно-відновлювальних робіт вже експлуатує комунальне підприємство "Теплоенерго" Кременчуцької міськради. Аварійну пересувну майстерню придбано для оперативного втручання й швидкої ліквідації аварійних ситуацій на котельнях підприємства, які розташовані на значній відстані одна від одної.
Базою для фургона обрано шасі DAYUN CGC1100 колісної формули 4×2. До речі, саме таку майстерню на такому ж шасі завод демонстрував на виставці ComAutoTrans. Щоправда, виставковий зразок мав по лівому борту лише одне вікно у пасажирському відсіку, а на вже задіяній в "Теплоенерго" машині таке вікно мала ще й ремонтна зона.
Читайте також Комунальна техніка на базі Ford, HOWO та XCMG поповнила українські громади
Автомобіль комплектується дизельним двигуном Weichai WP4.1Q160E50 екологічного формату Євро-5 потужністю 150 к.с. (110,5 кВт) та 6-ти ступінчастою КПП Shaanxi Fast Gear. Виробник повідомляє, що у комплектації автомобіля використані агрегати Bosch, Wabco, ZF, які вже визнані всім світом.
У вантажному відсіку фургона встановлено сталевий верстак з двома ящиками в тумбі. На верстаку розміщено слюсарні лещата з силою стискання 30000 PSI (207 Н/мм2) та вагою 30 кг. Є ніші для кисневого та пропанового балонів з механізмом підйому-опускання та для генератора.
Для довгого інструменту й реманенту фургон оснащений ящиком зі сталі, що замикається. Він розташований під фургоном між напрямними надрамника на всю довжину фургона.
Читайте також Автопарк криворізьких комунальників знову оновився
У пасажирському відсіку встановлені рундуки з підголівниками, обладнані однопасовими ременями безпеки. Є також відкидна стільниця. Пасажирський відсік має систему опалення від автономного дизельного обігрівача салону потужністю 2 кВт та переговорний пристрій з водієм.
Практично за таким же принципом виготовляє майстерні "Завод спеціального обладнання", оскільки це практично одна конструкторська школа, хоча кожен з виробників в чомусь кращий, в чомусь поступається.
Іркліївці, скажімо, свої "летючки" пропонують на різних шасі. Якщо у вересні минулого року вони презентували клієнтам аварійну майстерню на базі шасі Dayun, то на травневій виставці ComAutoTrans ремонтний фургон демонструвався на шасі Hyundai Mighty ЕХ-8.
Читайте також У Хмельницькому комунальники відшкодують ремонт Mercedes-Benz, на який впало дерево
Цей середньотонажник уже добре знаний в Україні. І вибір такого шасі для "летючки" цілком виправданий. По-перше, це екологічний автомобіль, він має стандарт Євро-5. По друге, двигун D4GA17 видає потужність 170 к.с. Є й третій фактор привабливості – міжсервісний інтервал складає 15000 км.
Показана техніка продемонструвала здатність української промисловості навіть у період воєнного стану демонструвати гарні розробки. Це свідчить про те, що вітчизняний виробник і виробництво розвиваються і прагнуть вийти на світові стандарти комунального машинобудування.
Фото від Авто24 та виробників