Питання, як їздити взимку на літній гумі, буде актуальним для тих, хто потрапив в безвихідь і змушений виїжджати на дорогу на "літі". Про тих, хто просто хоче заощадити на безпеці, ми сьогодні говорити не будемо.
Так, з одного боку, багато людей пам'ятають часи, коли про зимову гуму не розказували навіть в автошколах, а щоби придбати звичайну, літню, доводилося записуватися в чергу і чекати листівку з викликом, як на автомобіль . Вся країна їздила на тих колесах, які були в наявності, і від відсутності спеціальних зимових шин особливо не страждала. Але з іншого боку, конструкція “радянської” шини була не літньою, а всесезонною.
Головних відмінностей зимових шин від літніх дві: гумова суміш, що залишається м’якою на морозі, та малюнок протектора з широкими канавками та безліччю ламелів, які допомагають шині чиплятись за слизьку поверхню.
Читайте також: Сніг або лід: що краще для водія
Отже, зимові шини відрізняється від літніх двома особливостями: складом гумової суміші і малюнком протектора. Зимова суміш навіть на холоді залишається м'якою і добре прилягає до поверхні дороги, а зимовий малюнок виконує відразу два завдання. По-перше, широкі жолобки між шашками і блоками покращують самоочищення шини від снігу при буксуванні й ефективно відводять воду. А по-друге, весь протектор зимової шини вкритий дрібними щілинами – ламелями. Саме їхні численні краї, що вигинаються при контакті з дорогою, чіпляються за ущільнений сніг і лід і забезпечують підвищене зчеплення колеса з дорогою. Звідси робимо висновок, коли літня гума буває особливо небезпечна.
Боротися з такими небезпеками можна, причому способи їх подолання звичайнісінькі: акуратне, плавне поводження з кермом і педалями, прогнозування дорожньої ситуації, завчасне прийняття рішень, маневри з запасом по часу, а не в останній момент.
Читайте також: Как завести машину, если сел аккумулятор
На щастя, в останні зими набагато частіше на дорогах України ми бачимо інші, більш сприятливі умови, в яких літня гума помірно небезпечна.
На свіжому та нещільному снігу літня шина працює більш-менш прийнятно, хоча про обережність при маневрах забувати не можна.
Читайте також: Який акумулятор краще купити для автомобіля
Загалом, якщо на дорозі нещільний сніг, і мороз особливо не лютує, різниця між зимовими і літніми покришками вже помітно менша. А при плюсовій температурі літня гума взагалі менш небезпечна.
Широкі та глибокі канавки між блоками ламелів зимових шин (праворуч з шипами) слугують для відводу води та сніго-брудної каші із зони контакту. У звичайної літньої шини (ліворуч) канавки меньші, тому вона раніше спливає на нерозчищеній дорозі.
Так, взимку різниця в поведінці машини на зимовій і літній гумі може бути просто радикальною. Але всі додаткові труднощі можна буде вирішити, проте від водія знадобиться підвищена увага, акуратність і майстерність. І крім того, навіть взимку в Україні багато доріг залишаються вільними від снігу, а то й сухими. А це означає, що відповідь на питання: як їздити взимку на літній гумі, часто може мати дуже просту відповідь – акуратно!
Щоправда, при цьому є одне величезне АЛЕ: взимку, як і влітку, на дорогах можливі позаштатні, екстремальні ситуації, які не передбачиш. А можливості відреагувати на проблему різким маневром літня гума взимку не дасть. Тому знову нагадуємо: взувати автомобіль все ж таки потрібно по сезону.
Нагадаємо також, що означають значки на панелі приладів.