Новий знак "Секційне вимірювання швидкості" впроваджують у Польщі та інших країнах Європи.
Метод зонального або секційного вимірювання середньої швидкості було введено у Польщі ще з 14 серпня 2019 року. Тоді в ПДР з’явились два нових знаки – D-51a "Початок зони вимірювання середньої швидкості" та D-51b "Кінець зони вимірювання середньої швидкості". Те, що відбувається між цими обома синіми прямокутниками, позначається терміном "Секційне вимірювання швидкості".
Польською мовою це звучить як Odcinkowy pomiar prędkości (SPM). Наразі ця методика найкраще дисциплінує водіїв і вважається найефективнішим інструментом боротьби з любителями мчати, знижуючи швидкість лише на певний час “під радаром”. Про це розповідає truckslog.pl.
Читайте також У Польщі з'явились дорожні знаки з танками: відома причина
За статистикою Центру автоматичного моніторингу дорожнього руху (CANARD), торік лише за 6 місяців 42 камери зафіксували 132 235 порушень. Для порівняння: 442 класичні радари зробили 349 235 фото.
Сучасні електромобілі дуже швидкі та динамічні, тож потребують відповідних шин, які забезпечують максимальну керованість та стійкість на дорозі. Шини Continental SportContact7 створені саме для стрімких розгонів та надійного гальмування, а також підходять для електромобілів.
Рекламна інформація
Для прикладу наводиться 8-кілометрова ділянка автодороги A4 між Костомлотами та Контами Вроцлавськими. Там лише один комплекс камер OPP (odcinkowego pomiaru prędkości - секційне вимірювання швидкості), встановлених на початку та в кінці відрізка дороги, зареєстрував майже 10% усіх правопорушень (51 213) відносно інших класичних камер контролю швидкості, що використовуються в мережі CANARD.
Водії спочатку ігнорували встановлені камери контролю швидкості цієї системи, то нині ці прилади у жовтому фарбуванні дисциплінують навіть краще інспектора у патрульній машині. До речі, жовтий колір камер є обов’язковим для системи вимірювання за цією методикою.
Технологія "Секційного вимірювання швидкості" за допомогою жовтих камер не дуже складна, хоча подальший аналіз потребує для обчислень багаторівневого алгоритму. Спочатку кожен транспортний засіб фіксується камерою у двох точках – на початку в кінці дії знаків D-51a та D-51b відповідно.
Читайте також Що означає знак "машина з крилами" та чому його почали встановлювати у Європі
Пристрій автоматично зчитує реєстраційні номери. Порівнявши точний час проходження першої камери з точним часом проходження другої камери, система виводить час подолання транспортним засобом даної ділянки та середню швидкість.
Якщо цей показник буде вищим за дозволений, то слід чекати "лист щастя", тобто штраф.
Система жовтих камер CANARD є відповіддю на проблему перевищення швидкості, що стала збудником трагічних аварій. Фото: CANARD
Читайте також У польській столиці створюють 3D-карту, кращу за Street View від Google
Ефективність системи полягає в тому, що вона працює цілодобово та незалежно від погодних умов – якщо видимість обмежена, камери визначають місцеперебування автомобіля за допомогою інфрачервоного світла.
Якщо в зоні дії цих знаків стишити хід, то штрафу ще можна уникнути. Колаж: Авто24
Читайте також Зелена стрілка світлофора у Польщі означає не те, що в Україні
Спосіб уповільнення просто перед камерою з вимірювання швидкості на секційній ділянці не працює, а для уникнення штрафу слід їздити з дозволеною швидкістю всю ділянку між знаками.
Система вимірювання швидкості на ділянці виявилася у понад 12 разів ефективнішою за стандартні камери контролю швидкості. Фото: CANARD
Зазвичай дві, а на дуже довгих ділянках дороги й три камери фіксують номер машини, водія та час проходження цієї відстані. Середня швидкість визначається з точністю двох знаків після коми.
Тут варто зазначити, що в окремих випадках інформація про дозволену швидкість дублюється. Дорожники "вшивають" в знак D-51a символ про чинне обмеження швидкості. Зазвичай для цього використовують знак у нижньому лівому куті прямокутника.
На ділянці секційного вимірювання швидкості камери фіксують лише ті автомобілі, що перевищили швидкість на понад 10 км/год – показник в +10 км/год віддається на похибку.
Інтегрований знак максимальної швидкості в синій фон D-51a допомагає згадати водію швидкісний режим на цій ділянці дороги. Фото: Tomasz Sewastianowicz
Читайте також Як зміняться ПДР Польщі у 2025 році: стосується місцевих та іноземних водіїв
Центр автоматичного моніторингу дорожнього руху CANARD взявся за розширення проєкту. В нинішньому році на додаток до вже наявних обладнають ще 43 ділянки секційного вимірювання швидкості, що контролюватимуть майже 400 км швидкісних доріг і автомагістралей.
Після завершення цього етапу розширення CANARD проводитиме вимірювання швидкості за допомогою 114 таких пристроїв. Перші нові системи OPP будуть встановлені в середині цього року.