З виходом у світ перший кросовер від BMW став мрією для багатьох водіїв. Зараз здійснити її і купити старий X5 можуть багато, адже ціни за екземпляри з іноземною реєстрацією відносно невисокі.

Покупка будь-якого авто марки BMW, в більшості випадків, емоційний вчинок. Машини баварського бренду вибирають не розумом, а серцем. У цьому немає нічого дивного, адже кожна з них дає вельми приємні відчуття від водіння.

Читайте також: Skoda Superb "на бляхах" - з прицілом на утилізацію

X5 першого покоління не став винятком. Він випускався з 1999 по 2006 рік і розійшовся по світу досить пристойним тиражем. Зараз за BMW Х5 в кузові Е53 з українською реєстрацією просять від 8 000 до 20 000 доларів. Аналогічні авто з європейською реєстрацією коштують від 4 500 до 10 000 доларів.

Кузов

Кузов BMW X5 непогано пручається корозії, якщо порівнювати з іншими баварцями тих же років випуску. Відверто іржаві X5 трапляються вкрай рідко. Пояснюється це головним чином акуратністю і педантичністю колишніх власників, адже при виробництві баварський кросовер не піддавався ніяким додатковим антикорозійним заходам.

Кузов E53 рідко буває вражений корозією

Мотори БМВ Х5

Спочатку широка моторна лінійка була звужена методом природного відбору. З усіх запропонованих виробником варіантів українські користувачі найчастіше обирали рядний 3,0 літровий бензиновий мотор або V-подібний атмосферний об'ємом 4,4 літра

Читайте також: Чи варто купувати Volkswagen Passat B5 "на бляхах"

Розважливі європейські споживачі віддавали перевагу версії з надувним 3-літровим дизелем. Відповідно переважна більшість пропонованих автомобілів з європейською реєстрацією обладнані саме таким мотором.

Рядний бензиновий мотор досі страждає від дитячої болячки – періодично виходять з ладу фазорегулятори (BMW їх називають VANOS). Їх несправність супроводжується дзвінким хрюкаючим звуком з передньої частини двигуна на холостому ходу. "Реанімація" фазорегуляторів – операція недешева. Мінімальний бюджет 350-400 доларів. Але якщо знадобиться заміна ланцюгів приводу ГРМ, зірочок, натягувачів та заспокоювачів (що є нормальним явищем після 200-250 тис. км пробігу), то бюджет заходу легко перевалить за 500-800 доларів.

Бензиновий двигун М54 має ряд конструктивних недоліків

Друга болячка рядного бензинового мотора з маркуванням M54 – схильність до перегріву. Несправна термомуфта, яка коштує 80-150 доларів, або термостат, що заклинив (30-80) доларів, моментально призводять до перегріву з дуже неприємними наслідками. Найчастіше це деформація верхньої частини двигуна (головки блоку циліндрів).

Ще один недолік 3-літрового бензинового мотора – прогораючі циліндри. Блок двигуна виконаний з алюмінієвого сплаву, а циліндри оброблені алюсиловим або никасиловим покриттям. При використанні низькоякісного палива покриття руйнується. Лікується ця недуга "гільзовкою" – залишки прогресивного баварського покриття вирізають і на їх місце упресовують звичайну чавунну гільзу. Бюджет подібної операції – не менше 1500-2000 доларів.

Дизельні мотори BMW X5

Дизельний мотор, по суті, один – M57, але має кілька варіантів форсування. Найпоширеніші – 184 і 218 к. с. Одне з найслабших місць – паливна система. Неякісний дизель швидко виводить з ладу бувалий ТНВД, а той, пускаючи стружку, “вбиває” паливні форсунки. У підсумку, вартість відновлення зазначених деталей досягає 1 000 – 1 500 доларів. В особливо запущених випадках, коли зношені деталі не підлягають відновленню, рахунок за заміну ТНВД і форсунок стає порівнянним з ціною неростаможеного авто.

Читайте також: Всі жахи володіння Porsche Cayenne "на бляхах"

M57 був дуже прогресивним для свого часу мотором. Він оснащений двома турбінами. Зараз власники автомобілів з пробігом більше 200 тис. км. розплачуються за економію палива і прекрасні динамічні показники, якими користувалися попередні власники. Конструкція з двох турбін досить складна в ремонті. Бюджет на зняття, реставрацію та встановлення обох турбін – 1 000 – 1 500 доларів.

Дві турбіни роблять мотор потужним і економічним, але дорогим в утриманні та ремонті

Також уваги потребує ланцюговий привід ГРМ. Нормальний ресурс ланцюга – близько 250-300 тис. км. Якщо вчасно не помітити дзвінкого металевого звуку, що доноситься з передньої частини двигуна при скиданні обертів, то можна зіткнутися з обривом ланцюга. Характерна особливість M57 в тому, що при обриві ланцюга не тільки гнуться клапани, але й вириваються болти кріплення розподільних валів. У таких випадках двигун ремонтують вкрай рідко – це економічно недоцільно. Простіше за 2-3 тисячі доларів купити мотор зі шроту.

Читайте також: Чем опасна BMW 3-series в кузове E46 "на бляхах"

Поширена і легко виліковна несправність М57 – клапан рециркуляції відпрацьованих газів (EGR). Його просто блокують, після чого витрата палива зменшується, а динаміка покращується. Страждають тільки показники екологічності, які в більшості випадків, власників Х5 мало хвилюють.

АКП БМВ Х5

Автоматичні коробки передач на BMW X5 – досить примхливий вузол. До того ж дуже дорогий в ремонті. Багато водіїв вважали X5 і позашляховиком і спортивним автомобілем. Різкі старти і тривалі пробуксовки в снігу або піску швидко виводять автомат з ладу. Вкрай болісно агрегати компанії ZF реагують на порушення регламенту обслуговування. Перші ознаки прийдешніх неприємностей – ривки при включенні "драйву", смикання при перемиканнях і запах горілого на кінчику щупа рівня масла АКПП.

Версія із слабофорсованими дизелями АКПП живуть довше

У випадку з дизельними моторами краще віддавати перевагу слабким версіями. В них АКПП мають шанси прожити довше. До речі, M57 добре подається чіп-тюнінгу. Його потужність можна збільшити до 300 і більше к. с., але коробка передач з такими навантаженнями не справляється і “вмирає” дуже швидко.

Підвіска BMW X5

В плані підвіски BMW X5 має багато спільного з BMW 5-серії в кузові E39. Як у хорошому, так й у поганому сенсі. За відмінну керованість доводиться розплачуватися невисокою надійністю. Раз на 50-80 тис. км пробігу важкий X5 потребує заміни всіх важелів, тяг і рульових наконечників. Коштує це не дешево – 400-700 доларів залежно від оригінальності деталей. Раз на 150-200 тис. вимагає перебирання рульова рейка (200-400 доларів).


Деталі підвіски на важкому автомобілі живуть не довго

Задня підвіска рідше вимагає уваги. Разом з перебиранням передньої підвіски ззаду може знадобитися лише заміна нижніх плаваючих сайлетблоків (близько 200 доларів разом з роботою). Інші важелі і сайлетблоки виходжують по 150-200 тис. км.

Читайте також: Renault Logan за $3000 – чого від нього чекати

Передні і задні амортизатори у версій з "залізною" підвіскою ходять по 150-200 тис. Вдвічі більший ресурс у пружин. Заміна чотирьох амортизаторів обійдеться в 400-800 доларів, а вартість нових пружин з заміною починається від 350-400 доларів.

Пневматична підвіска зустрічається не часто. Вона вважається не надійною і дорогою – регулярно докучає неприємностями. Найчастіше, саме в 50-150 тис. км. з ладу виходять пневматичні балони, які коштують як мінімум по 200 доларів за кожен. Також може вийти з ладу компресор або блок управління. Регулярно дають збій і датчики положення кузова. Власники часом втомлюються боротися з постійними капризами пневматики і встановлюють звичайну пружинну підвіску.

Електрика BMW X5

Електрична частина у BMW X5 в міру примхлива. Крім старечих хвороб, пов'язаних з пересохшою ізоляцією і окисленими роз'ємами, X5 страждають "глюками" у багатьох системах. Але маючи базові знання з будови автомобіля і його електронних систем, більшість несправностей можна "виловити" самостійно за допомогою ноутбука і діагностичного приладу BMW inpa. Його ціна 30-60 доларів.


Прилад для самостійної діагностики електронних систем коштує недорого

Рекомендація Auto24

Покупка вживаного автомобіля – справа ризикована. Якщо мова йде про BMW, ризик зростає. Але якщо в якості покупки розглядається BMW на іноземній реєстрації, ризики просто злітають до небес. Поки ніхто не знає, як будуть розвиватися події з легалізацією або забороною експлуатації авто на єврономерах. Звичайно, шанси здати автомобіль на розбирання в разі серйозної поломки або зміни законодавства нікуди не діваються. От тільки ціна цієї "здачі" може виявитися смішною, у порівнянні з нинішньою вартістю X5 на іноземній реєстрації.

Читайте також: Який автомобіль на єврономерах обрати: приклади