ФОТО: Житомиробленерго|
Швидкі та маневрові багі житомирські енергетики роблять простими, але надійними
Загалом це вже 14-та за відліком машина, яку житомирські енергетики змайстрували у своїй майстерні та відправили на службу у війська. Таку тему спеціалісти автопарку розгорнули рівно рік тому – восени 2023-го.
Відтоді в середньому раз на місяць виготовлялася одна машина, яку відразу ж відправляли у бойові підрозділи. Ці роботи підприємство проводить в рамках благодійної ініціативи "Багі для ЗСУ".
Читайте також Житомирські енергетики випускають військові багі для розвідки та евакуації
"Для полегшених версій багі ми використовуємо в якості донорів старі “Лади". В основному це ВАЗ 2108 та ВАЗ 2109. Нашим армійцям потрібні прості автомобілі, які легко ремонтувати в польових умовах і на які вдосталь запасних частин", – розповів Авто24 голова правління АТ "Житомиробленерго" Олексій Шекета.
Від перших версій багі до нинішніх усі машини майстрів компанії еволюціонували під запити армійців – головне простота і надійність. Фото: Житомиробленерго
Найкраще для таких виробів підходять карбюраторні моделі "Жигулів", в яких мінімум складної електроніки. До того ж системи та агрегати таких моделей не потребують сервісного обслуговування та ремонту в спеціалізованих майстернях, що в фронтових умовах має велике значення.
Читайте також Транспортер переднього краю ЛуАЗ відновили та відправили на передову
Є у житомирських енергетиків і власне ноу-хау. Стосується воно конфігурації розміщення крісел. Нічого подібного жоден з українських виробників багі до нинішнього часу не робив.
Таку формулу крісел в багі ще не використовували. Колаж: Авто24
А все тому, що в класичній однорядній схемі крісел житомиряни додумалися поставити навпроти пасажирського сидіння ще одне повноцінне сидіння. Щоправда, третій пасажир сидить не обличчям вперед, а назад.
Додаткове крісло та його спинка частково втоплені в глибину передньої частини. Таким чином обидва пасажири сидять обличчям один до одного, а формула сидінь тепер не 1+1, а 1+1+1.