Те, що перший снігопад приносить вибухове збільшення легких зіткнень автомобілів, легко пояснюється різкою зміною дорожніх умов. Але з іншого боку, автомобільна історія знає інші приклади. 3 вересня 1967 року Швеція за одну ніч перейшла з лівостороннього на правосторонній рух транспорту. При цьому обійшлося без жодного ДТП з важкими наслідками.
Навички зимової їзди водії пригадують швидко, головне – звернутися до цього досвіду до початку снігопаду та ожеледі, а не після.
Читайте також: Що відмовляє в автомобілі в снігопад
Так само без смертельних аварій відбувся перехід на рух іншою стороною вулиці в Ісландії (1968 р.) та на Окінаві (1974 р.). То невже україніці не могли б без сотень аварій зустріти перший сніг?
Могли б, якби не робили типових помилок:
- Не перебудувався на зимовий стиль їзди. Для водія зима тим і відрізняється від літа, що треба принципово поміняти характер керування машиною. Треба знизити середню швидкість руху, відмовитись від інтенсивних розгонів та уповільнень, не здійснювати різких поворотів на навіть різких рухів кермом. І усю обстановку навколо себе взимку слід прогнозувати наперед, щоб так само наперед планувати свої дії: тоді гальмування можна буде робити плавним і тривалим, а повороти керма – повільними й на невеликий кут.
- Не перевзув машину в зимові шини. Часто так виходить, що відкладене на останній момент перевзування припадає саме на день бляхаря. І тоді по дорозі на шиномонтаж літній гумі бракує чіпкості й на найпершому ж перехресті машина зупиняється у чиємусь бампері.
Читайте також: Як я вижив в заметіль: розповідь заметеного
- Не очистив вікна від снігу та льоду. Поганий огляд через бокове скло, вкрите снігом та шаром криги, спричиняє випадкові зіткнення, у тому числі важкі, на перехрестях – водій може не побачити іншу машину. Рідина в бачку омивача повинна бути заздалегідь замінена на зимову.
На заміських трасах перші зимові небезпеки набагато суворіші: через високу швидкість втрата контролю завершується масштабною аварією.
- Не прогрів салон. Навіть коли на вікнах немає ані снігу, ані льоду, є інший ризик втратити оглядовість. Якщо в салоні ще не тепло, після початку поїздки на холодному склі буде осідати волога від дихання пасажирів. Від цього усі вікна, крім лобового, можуть раптом запотіти, і водій не зможе оцінювати ситуацію навколо машини, в тому числі з боків і позаду.
- Не зважив на особливості маршруту. Цілком прийнятний стан дорожнього покриття під час першого снігу і морозів часом притуплює пильність водія. Між тим навіть у межах одного міста трапляються ділянки вулиць з ожеледицею. В першу чергу це місця, де машини та автобуси часто гальмують, де вулиці мають ухил, де асфальт додатково охолоджується – перехрестя, автобусні зупинки, мости та шляхопроводи.
Технічний стан
Як пряму причину перших зимових ДТП технічні чинники називають нечасто. Хоча насправді є кілька “дрібних” несправностей, які проявляються в першу чергу у зимових умовах. Наприклад, взимку важливо, що гальма спрацьовували синхронно на усіх колесах – інакше на слизькій дорозі машину може розвернути навіть при плавному пригальмовуванні.
В перші зимові дні у місті потрібна подвійна уважність: за себе і за сусіда по потоку, який може припуститися небезпечної для вас помилки.
Так само неприпустимо, щоб через порушену геометрію кузова чи неправильні кути встановлення коліс машина дорогою “йшла боком” – це пряма провокація несподіваного заносу на слизькій поверхні.
Рекомендація Авто 24
Ймовірність отримати легкий удар від колеги по транспортному потоку у перші день-два снігопадів об’єктивно дуже велика. І від участі в ДТП тут не застрахований навіть дуже обережний водій, адже це може статися через помилку іншого водія. Тому тим, кому дуже дорога цілісність його автомобіля, можна порадити у ці дні не користуватися власною машиною – поки всі призвичаюються до зимових умов і обставини на дорозі стабілізуються.
Читайте також: Що гірше для автомобіліста: ожеледь чи ожеледиця