
ФОТО: Сергіївська громада|
Їх випуск припинили у квітні 1975 року, але вони донині працювали у господарствах і є ще навіть у приватних домоволодіннях
Пам'ятник встановили на невеличкому п'єдесталі обабіч перехрестя двох головних автомобільних шляхів, що з'єднують Гадяч - Лохвицю та Сергіївку – Петрівку – Роменське. Про знакову для людей подію громада повідомила на своїй ФБ сторінці.
Це не стільки данина автовиробнику, скільки подяка людям, які на таких автівках працювали й практично до нинішнього часу підтримували їх належний технічний стан в українських господарствах та домоволодіннях. З погляду сьогодення, машина вже стала легендою, бо кілька поколінь забезпечувала стабільну роботу аграрних господарств, промислових, будівельних, комунальних підприємств.
Читайте також В Київ приїхав ГАЗ-51, що розганяється до 205 км/год
Працю на такій вантажівці можна вважати за подвиг, бо гідропідсилювач керма тут був відсутній. Для зимової пори кабіна не комплектувалася автогрубкою, не кажучи вже про кондиціонер. Попри такі негаразди в комфорті, автомобіль був незамінний практично у всіх сферах упродовж 29 років. Останній ГАЗ-51А зійшов з конвеєра 2 квітня 1975 року.
На створення даного пам'ятника громада не витратила жодної копійки. Все це робилося коштом місцевих підприємств, починаючи від косметичного ремонту, доброустрою майданчика з п'єдесталом, і закінчуючи ремонтом.
Автомобіль стояв на балансі місцевої лікарні, де давно відпрацював кілька своїх ресурсів і його подальша експлуатація була економічно недоцільна. Навіть карбюратор К-22 уже став дефіцитом, не кажу чи вже про інші запчастини та агрегати.
Та й у споживанні бензину він був ненажерливий: стандартний 70-сильний рядний 6-циліндровий двигун брав у середньому 23 літри низькооктанового бензину на кожну сотню кілометрів пробігу. Але без 51-го відбудова країни після Другої світової війни була б неможлива.
Після деякого ремонту та косметичних процедур легендарний ГАЗ-51А випуску середини 70-х минулого століття завели на п'єдестал – це був його останній рейс у трудовій біографії. Фото: Сергіївська громада
Потертий часом та роками експлуатації ГАЗ-51 привели до ладу працівники місцевого комунального підприємства. Вони здійснили косметичний ремонт машини, навіть нанесли оригінальне фарбування.
Практично, машина має конвеєрний вигляд, хоча деякі відмінності все-таки є. Скажімо, борти металевого кузова є вже напрацюваннями місцевих умільців, оскільки вони з заводу йшли дерев'яними, за винятком самоскидних версій. Підфарники передніх габаритних вогнів та поворотів тут також не "газонівські", бо насправді там стояли плафони у вигляді горизонтальної крапельки.
Читайте також Автомобілі Isuzu N-серії замінять затратні ГАЗонівські "летючки"
Кругле невеличке дзеркало, що стирчало на невеличкій штанзі з дверцят водія, відсутнє. Однак ці невеличкі деталі невідповідності жодним чином не вплинули негативом на задум громади – він вдався й заслуговує тільки похвали. Особливо в такий тривожний для країни час, коли люд потребує хоча б крапельки позитиву.
За словами голови громади Ігоря Лідового, весною на пагорбі біля встановленого пам'ятного знака легендарному автомобілю ГАЗ-51А висіють газонну траву, квіти.