Hyundai розробляє систему активного зменшення зовнішніх шумів

Hyundai Motor Group оголосила про розробку першої в світі системи активного пригнічення дорожнього шуму (RANC). Вона покликана значною мірою знизити рівень шуму в салоні автомобіля. Першою моделлю, в якій буде застосована RANC, стане майбутній серійний кросовер марки Genesis.
Hyundai розробляє систему активного зменшення зовнішніх шумів
logo11 листопада 2019, 17:00
logo0
logo0 хв

RANC заснована на сучасній технології активного шумозаглушення (ANC), яка аналізує інтенсивність, частоту та фазу шумів за допомогою спеціального сенсору, який встановлено у автомобілі, та випромінює іншу звукову хвилю у антифазі крізь шумозаглушуючий динамік задля ефективного зниження шуму.

Читайте також: Як зробити шумоізоляцію авто своїми руками

Існуючий метод шумоізоляції включає звукоізоляцію і динамічні демпфери, які не тільки збільшували вагу, але й не могли повністю блокувати інфразвук. На відміну від цього, ANC використовує набагато легші компоненти, такі як мікрофони і контролери, для контролю шуму і більш ефективного зниження інфразвуку. Технологія вже доступна в деяких автомобілях Hyundai Motor Group.

Однак через обмеження технології вимірювання та аналізу шуму систему ANC можна було використовувати тільки тоді, коли шум був постійним, і виникнення шуму було передбачуваним. Сьогодні ANC найчастіше використовується для протидії постійного шуму двигуна. Враховуючи, що для того, щоб шуми від дороги і двигуна досягли слуху пасажирів автомобіля, потрібно лише близько 0,009, існуюча технологія була обмежена.

Завдяки першій в світі технології RANC, Hyundai Motor Group може значно поліпшити тишу в салоні. Нова система може аналізувати різні типи шуму в режимі реального часу і створювати інвертовані звукові хвилі. Наприклад, є різні типи дорожніх шумів, які може обробляти нова технологія, такі як резонансні звуки, створювані між шинами і колесами, або гуркотливі звуки, що доносяться з дороги.

Принцип роботи RANC полягає в наступному: використовуючи датчик прискорення, система розраховує рівень вібрації, що передається від дороги автомобілю, а керуючий комп'ютер аналізує дорожній шум. Оскільки його швидкість обчислень і передачі сигналів оптимізована, для аналізу шуму і створення інвертованої звукової хвилі, що генерується DSP (процесором цифрових сигналів), потрібно всього 0,002 секунди. Мікрофон постійно відстежує стан пригнічення дорожнього шуму і відправляє інформацію в DSP. RANC може проводити точний аналіз шуму і швидкі обчислення для пригнічення дорожнього шуму окремо для водія, переднього пасажира і пасажирів заднього ряду.

Читайте також: Всі електромобілі для країн ЄС оснастять генераторами шуму

Ґрунтуючись на тестах, що оцінюють дорожнє покриття, швидкість автомобіля і розташування пасажирів у салоні, RANC вдалося знизити рівень шуму в салоні на 3 дБ, що на 3 дБ менше, чим рівень шуму у салоні звичайного авто. Завдяки цьому досягненню можна потенційно зменшити непідресорену масу автомобіля, використовуючи менше звукоізолюючих деталей і демпферів, ніж зараз.

Процес досліджень і розробок RANC для масового виробництва зайняв шість років. Зокрема, Hyundai Motor Group залучила до співпраці Корейський інститут науки і технологій, стартапи WeAcom, ARE, BurnYoung та інші. Дослідження акустичних характеристик нової системи активного шумозаглушення проводилися спільно з фахівцями Harman, провідного виробника автомобільних акустичних систем.

Hyundai Motor Group подала до відповідних організацій Південної Кореї і США патентну заявку про розташування датчиків і спосіб вибору сигналу, основну технологію RANC.

Першими автомобілями, в яких застосують технологію RANC, стануть моделі преміального бренду Genesis. Також система активного пригнічення дорожнього шуму буде встановлюватися в майбутні моделі електромобілів і моделей, що працюють на водні.

Також цікаво: Український автопром може відродитись завдяки IT-технологіям