Як автовиробники обдурюють з типом кузова

Не менше половини автомобілістів купують машину, виходячи з іміджевих міркувань. До цього підштовхують і автовиробники, пропонуючи під виглядом модних типів звичайні, по суті, автомобілі.
Кузов авто - коли автовиробники обманюють з типом кузова (фото)

ФОТО: GettyImages|

Коли автовиробники обманюють з типом кузова

logo3 листопада 2018, 11:56
logo0
logo0 хв

Не секрет, що часто ми ведемося на такі ефемерні речі, як “престижність”, “високий імідж”, “символ достатку” тощо. Чомусь всі впевнені, що спортивне купе – це круто і молодіжно, родстер – це егоїстично і елітарно, седан – це солідно і взагалі “по-багатому”, ну і так далі.

Читайте також: Кузовна екзотика: які ще бувають кузови автомобіліві

І маркетологи (до речі, вони і привчили нас до цих понять) раді старатися й надалі – тому під виглядом чогось модного підсовують нам зовсім не те, що написано на обгортці. На щастя, в споживчих властивостях ми при цьому майже нічого не втрачаємо, і тому прощаємо виробникам та їхнім торгпредставникам такі “перебільшення”. Але знати про них варто заздалегідь.

"Воно зовсім не тісне…”

"...купе чотиримісне" – хоча насправді, реальне купе має бути зручним тільки для двох дорослих, що зібралися присвятити поїздку спортивним емоціям і задоволенню від швидкої їзди. Але в житті під виглядом купе часто продають якщо не дводверні седани-тудори, то банальні хетчбеки – з двома рядами комфортабельних сидінь, великим багажником і високою стелею салону.

Багато популярних спортивних автомобілів споживачам підносять як купе, але насправді у них кузов хетчбек

Згадаймо хоча б “трійки” BMW попередніх поколінь, заряджені Nissan “сотих” серій типу 100 NX, 300 ZX і більш свіжий Renault Megane Coupe зразка 2008 р. Наймасовіше “купе” на українських дорогах – Hyundai Coupe теж завжди був трьохдверним хетчбеком; безумовно стильним, динамічним за стилем, але хетчбеком.

Читайте також: Купе: чи варто купувати автомобіль з кузовом купе

Без даху

Не менше плутанини привнесли маркетологи в світ машин, що живуть "під небом блакитним" в буквальному сенсі – без жорсткого даху. Ні, на статус хрестоматійного кабріолета ніхто інший поки не замахнувся, але титулом фаетона дехто розпоряджається досить сміливо: пам'ятаєте не найбільш вдалу модель VW Group – великий представницький седан Phaeton?


Загальновизнаний сьогодні фаетон – це чотирьохдверний кузов зі складним дахом і без засклених боковин. Але маркетологи Volkswagen виходили з інших значень цього слова

Ніякого відношення до фаетонів насправді він не мав, оскільки і жорсткий, намертво приварений дах, і засклені боковини у нього завжди були на місці.

Ще сміливіше поводиться з “кабріолетними” іменами Fiat. Спочатку, ще в 1960-е, він завів моду називати всі підряд родстери ім'ям Sport Spider.


Справжній спайдер, як цей Рогѕсһе 550 (праворуч), велика рідкість. Але нині таке найменування часто дають звичайним родстерам

А оскільки спортивним відкритим кузовом тоді супроводжувалася кожна масова сімейна модель "Фіата", фальшивих спайдерів розвелося просто неміряно багато. Хоча на відміну від справжнього спайдера у 850 Sport Spider, у 124 Sport Spider та інших був і складний дах, і високе, повноцінне лобове скло. Є у італійського концерну свій “спайдер” і сьогодні, звичайно ж, це побудований на японській платформі родстер Fiat 124 Sport Spider.

Коли така вільність зійшла італійцям з рук, у 1995-му вони підібрали до свого чергового родстера ще одне красиве слово – барчетта. Взагалі-то “в оригіналі” воно означає низький двомісний кузов без лобового скла і дверей, але в 1995 р. таке ім'я дали звичайному родстеру на базі Punto: Fiat Barchetta.

Ім'я розкоші

Не менш рішуче обходилися свого часу з найменуванням типу кузова американці. Для того, щоб машина отримала горду приставку до імені Landaulet (кузов з дахом, що складається над задніми сидіннями), їм виявилося досить прикрасити стійки даху замками-циркулями, подібними тим, що розпинали м'який складаний тент справжніх ландо. Так було зроблено, наприклад, на малосерійних універсалах Superior-Cadillac Crown Sovereign Landaulet 1969 р. і Superior-Cadillac Crown Limited Landaulet 1972 р.


Ландо – дуже рідкісний тип кузова, у нього складається задня частина даху. У 1960-і випускали моделі Landaulet з кузовом універсал

Сам “Кадилак” довго випускав модель Cadillac Coupe de Ville. Взагалі-то, це гарне французьке словосполучення означає кузов без даху над передніми сидіннями (те ж саме, що і Brougham), але кадилаковці застосовували його й до купе, і до седану – і ніяк не до купе де віллю. А в деякі моменти справа доходила до геть жорсткої колізії: в кінці 1960-х випускався кабріолет Cadillac Deville Convertible…

Багато років Cadillac випускав моделі Coupe de Ville і просто De Ville. З реальним купе де віль їх пов'язувало лише візуальне членування даху

І щоб остаточно добити теоретиків автомобільної справи, General Motors почав випускати моделі Cadillac Fleetwood Brougham, Eldorado Brougham і просто Brougham з кузовом купе і седан... Подивившись на заокеанських товаришів, південнокорейська Daewoo теж випустила модель Brougham – природно, звичайний седан, до того ж побудований на основі Opel Record Е.

Читайте також: Вибираємо перший автомобіль для новачка

На цьому тлі дитячими витівками виглядає наша ГАЗ-М20 "Победа", яку виробник завжди заявляв як седан. Хоча на перевірку вона – ні що інше, як фастбек – тип кузова з дахом, що плавно і безступінчато спадає до самого заднього бамперу.

Новинка нинішнього року Peugeot 508 офіційно позиціонується як седан, але його багажник має велику кришку з вікном, як у ліфтбеку

Цікаво, що невдячна справа сміливих новаторів минулого, що експериментують з найменуваннями кузовів, знаходить своїх продовжувачів і сьогодні. Новий Peugeot 508, що поки не доїхав до України, нам офіційно представляють як седан, хоча при найближчому розгляді він виявляється ліфтбеком…

Читайте також: Яке авто придбати: головна помилка при виборі кузова