ФОТО: Motor1|
Засновник компанії Rimac Мате Рімац
Найперше, що потрібно знати, це те, що засновника компанії звуть Мате Рімац, а назва його компанії вимовляється як “Рімак”. Візіонер, винахідник, дизайнер, новатор, пристрасний автолюбитель і блискучий піонер електричних гіперкарів – усе це про Мате Рімаца.
Дізнайтесь також: Ілон Маск живе в крихітному збірному будиночку, яким навіть не володіє
Мате Рімац заснував компанію Rimac Automobili у 2009 році, її перший серійний автомобіль ще не зустрівся зі своїм покупцем, але вона вже опинилась на чолі нового спільного підприємства Bugatti-Rimac, яка стала частиною Porsche. Та проєктувати свій електричний суперкар Рімац почав ще у 20-річному віці.
Фото: Мате Рімац / Motor1
Рімац народився у місті Лівно (Боснія і Герцеговина) у 1988 році, якийсь час жив з родиною у Німеччині, а потім перебрався до Хорватії. Там він закінчив навчання і вступив до університету VERN 'в Загребі. Перш ніж йому виповнилося 18 років, Мате виграв кілька міжнародних конкурсів з інновацій та технічного розвитку в Німеччині, Південній Кореї та Хорватії. Одним із перших його патентів на винахід був iGlove – цифрова рукавичка, яка могла замінити мишу та клавіатуру. Це було задовго до поширення сенсорних екранів.
Фото: Rimac e-M3 BMW 323i / Motor1
Ще замолоду Мате захопився автомобілями, а потім і перегонами. Він побудував спорткар з BMW 323i (E30) 1984 року випуску та брав участь у місцевих перегонах. Вибух мотора під час одного з заїздів змусив Мате замислитись над альтернативою у вигляді електромотора. Свій електрокар Мате зібрав сам, замовляючи деталі в Інтернет. Так з’явився 600-сильний бойовий електрокар Rimac e-M3.
У 2010 році Rimac e-M3 виграв свої перші перегони проти бензинових автомобілів і його унікальний BMW, що став електричним, встановив серію рекордів прискорення, визнаних FIA та Книгою рекордів Гіннеса у 2011 році:
- 1/8 милі: 7,549 секунди;
- 1/4 милі: 11,808 секунди;
- 1/2 км: 13,714 секунди;
- 1 км: 23,260 секунди;
- 1 миля: 35,347 секунди.
Поки електрична саморобка встановлювала рекорди, компанія Rimac Automobili, яка до 2010 року складалася лише з Мате та дизайнера Адріано Мудрі, розпочала роботу над проєктом з виробництва першого електричного суперкара.
Фото: Rimac Concept_One / Rimac
Завдяки початковому фінансуванню членів королівської родини Об’єднаних Арабських Еміратів, Rimac Concept_One дебютував на автосалоні у Франкфурті у 2011 році. Автомобіль був представлений з силовою установкою потужністю 1088 кінських сил, однак остаточна версія мала віддачу 1224 сил.
Фото: Rimac Nevera / Rimac
Виробництво Concept_One зупинилося лише на восьми примірниках, але Мате та його команда зараз готуються розпочати виробництво щойно представленого Rimac Nevera – свого другого електричного суперкара, вже гіперкара, з силовою установкою на 1940 кінських сил і максимальною швидкістю 412 км/год. Виробництво Nevera буде обмежено 150 екземплярами.
В інтерв'ю Automotive News Europe Мате Рімац розповів, що його найамбітніший проєкт (разом із наступним Bugatti) – стати основним постачальником електричних та електрифікованих систем для всіх основних виробників, особливо тих, хто хоче створювати високопродуктивні електромобілі.
Фото: Мате Рімац з партнерами та колегами / Motor1
Наразі Rimac Automobili вже може похвалитися довгим циклом співпраці та спільних проєктів, ініційованих різними виробниками автомобілів та постачальниками для розробки компонентів або цілих систем електричної тяги. Ось офіційні:
- AMG
- Aston Martin
- Cupra
- Ferrari
- Hyundai
- Jaguar
- Koenigsegg
- Magna
- Mercedes-Benz
- Pininfarina
- Porsche
- Renault
Наразі в компанії Rimac Automobili працює майже 1000 співробітників, а її оціночна вартість становить 795 мільйонів євро. Компанія не належить Рімацу безроздільно, він є власником частки у 37%, а решта належить Porsche (24%), Hyundai (12%) та іншим інвесторам (27%).
Рімац був названий хорватським підприємцем року та увійшов до рейтингу Forbes ТОП-30 у 2017 році. У січні 2020 року в бесіді з Automotive News Europe Мате Рімац зазначив:
“Я відчуваю найбільшу спорідненість з Ілоном Маском, але коли я пішов цим шляхом, я також подивився на Ніколу Теслу; зрештою, я хорват, як і він. Колись Крістіан фон Кенігсегг та Гораціо Пагані також були моїми героями, але сьогодні ми вже дружимо і працюємо разом”.