ФОТО: Freepik|
Хоча електроенергію часто вимикають, українці знаходять, де зарядити електромобілі
Якщо порівняти підсумки серпня 2024 року з попередніми періодами, зростання до липня складає +35%, а до серпня минулого 2023 року аж +68,5%, аналізують в Інституті досліджень авторинку. Це справді чималі значення, яких давненько не спостерігалося у цій частині авторинку.
Також цікаво скільки вживаних авто завезли українці у серпні
Динаміка ринку електромобілів, серпень-2023 — серпень-2024
Структура сегмента за підсумками серпня наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 58,3%, або 5499 шт. — поки в рамках одного місяця більше «електричок» не прибувало.
Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі легковиків групи BEV, частка 28,9%, кількість — 2724 шт.
Нові електроавто займають лише 12,8% у своїй групі, а у кількісному вимірі це 1209 штук, і це знову рекорд!
Як змінилися показники за цими підсегментами?
- Внутрішні перепродажі: +24% M-M, +55% Y-Y
- Імпорт вживаних: +44% M-M, +75% Y-Y
- Імпорт нових: +22% M-M, +74% Y-Y
(М-М — місяць у порівнянні з попереднім місяцем, Y-Y — у порівнянні з аналогічним місяцем попереднього року).
Доволі солідний набір «вагомих» плюсів. Тобто, сегмент показує зростання попри всі негаразди з доступністю електроенергії. Але, тепер час згадати і про нюанси: найбільший стрибок (у розрізі місяць до місяця) відбувся саме для імпортованих електромобілів, і цьому не могло не посприяти інформаційне поле, у якому жваво обговорювалася ймовірність запровадження 15% податку на першу реєстрацію легковиків.
І цей податок зачепив би також електромобілі. Тож частина покупців (не менше третини, якщо опиратися на статистику імпорту легковиків загалом, а також продажів нових легкових машин) під тиском згаданих обставин здійснила покупки раніше. А це значить, що вони вже не будуть здійснені у вересні чи жовтні. Втім, це в теорії. Поживемо-побачимо.
Також цікаво як насправді розганяються китайські електромобілі: тести в Україні
Однак саме для електромобілів є ще один чинник: акцизи на пальне підвищать його вартість на АЗС. За попередньою оцінкою експертів, бензин та дизпальне можуть подорожчати на 2 грн/л, газова суміш – на 5...6 грн/л. Тобто, маємо ще одну обставину, яка підштовхує автомобілістів переходити на більш економні електричні авто.
Третім чинником, про який не можна не згадати, є істотне зниження середніх ринкових цін на електромобілі. От і доводиться приймати рішення в цих непростих умовах: економні та порівняно доступні, водночас за тривалої відсутності електроенергії здатні перейти в категорію нерухомості.