
ФОТО: Freepik|
Ринок електромобілів встановив рекорд
Рекордні продажі електромобілів у світі стали можливим завдяки одночасному «вибуху» попиту в ключових регіонах: американські покупці поспішали скористатися податковими кредитами, у Великій Британії сприяли сезонні фактори й нові реєстраційні номери, а Південна Корея зафіксувала рекордні імпорти Tesla, Hyundai, Kia та BYD, повідомляє Rho Motion.
За дев’ять місяців 2025 року загальний обсяг продажів EV у світі сягнув 14,7 млн, що на +26% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року.
Також цікаво в Норвегії можуть скасувати пільги на найдорожчі електромобілі
Ось як виглядає поділ за регіонами (січень–вересень 2025 проти 2024 року):
- Світ: 14,7 млн, +26%
- Китай: 9,0 млн, +24%
- Європа: 3,0 млн, +32%
- Північна Америка: 1,5 млн, +11%
- Решта світу: 1,2 млн, +48%
Прагнете придбати новий та надійний автомобіль, але “не за всі кошти світу”? Таке авто існує! Це оновлена SUZUKI Vitara – японське авто з надійним бензиновим двигуном, яке коштує від 899 900 грн.
Рекламна інформація
Європа: стабільне зростання під впливом стимулів
У європейському регіоні вересень виявився сильним місяцем: було продано близько 427 тисяч електромобілів, що на 36 % більше, ніж рік тому і на 55 % більше, ніж у серпні.
У Великій Британії BEV (повністю електричні авто) зросли на ~30 % у річному обчисленні, а PHEV — майже на 60%, що посилило загальний ринковий імпульс завдяки програмі Electric Car Grant та сезонному попиту перед випуском нових реєстраційних номерів.
У Німеччині влада вже ухвалила нову програму на 3 млрд євро, що стартує в наступному році й має стимулювати придбання і лізинг електромобілів для домогосподарств із середнім і нижчим доходом.
Італія та Іспанія також продовжують показувати суттєве зростання: італійський ринок збільшився на дві третини, а в Іспанії продажі EV навіть подвоїлися порівняно з минулим роком.
До речі чи можуть електромобілі стати однією з причин блекауту в Україні
Північна Америка: імпульс перед відходом стимулів
У США вересень став другим поспіль місяцем рекордних продажів EV — і це багато в чому через поспіх споживачів, які намагалися скористатися федеральними податковими кредитами до їх закінчення 30 вересня.
Попит підскочив на 66 % у річному порівнянні, підтримуваний як кредитами 30D (для ~20 моделей BEV), так і 45W (комерційні/орендні стимули).
Проте з втратою цих стимулів попит у четвертому кварталі очікується суттєво меншим. Вже зараз кілька виробників реагують: Hyundai знизила ціни, GM призупинила одну зміну на своєму заводі в Теннессі, Mercedes призупинив виробництво чотирьох EV-моделей, Volkswagen зупинить виробництво ID.4 у Теннессі наприкінці жовтня, а Nissan взагалі скасував плани випуску EV у США.
Китай: двигун світового ринку
Китай продовжує бути головним рушієм глобального ринку EV — у вересні тут реалізовано близько 1,3 млн одиниць. Зростання BEV склало 28% рік до року, до понад 800 тис., в той час як ринок PHEV зменшився на 2 %.
Протягом дев’яти місяців 2025 року Китай продав майже 9 мільйонів електрокарів (зростання 24% рік до року), що підкреслює роль країни як найпотужнішого і найконкурентнішого ринку EV у світі.
Також цікаво створено карту електромобілізації України
Що це все значить: аналіз і виклики
1. Податкові стимули як каталізатор піку попиту
У США стимули були ключовим рушієм вересневого сплеску — втім, втрата цих пільг уже дає сигнали про ослаблення попиту в Q4.
2. Залежність від політики і підтримки
У Європі та Китаї стимулювання залишається важливим фактором. Без підтримки урядів ризики застою стають реальними.
3. Скорочення виробництва у США як передвісник коригувань
Автовиробники вже коригують виробничі графіки через очікуване зниження попиту — це може призвести до обмеження асортименту EV-лінійок у Сполучених Штатах. ([Rho Motion][1])
4. Китай — оплот стабільного росту
Навіть коли більшість ринків відчують сповільнення, китайський попит — особливо на BEV — може компенсувати спад в інших регіонах.
5. Контраст регіональних ринків
Європа та Китай демонструють стабільне зростання. У Північній Америці — різке підсилення перед «обвалом».
Прогноз: що буде далі
- У четвертому кварталі 2025 року очікується певне гальмування зростання EV у США через втрату податкових пільг.
- Автовиробники можуть поглибити вливання в стимулюючі заходи, знижки або виробничі обмеження, щоб зберегти рентабельність.
- У Європі перспективними залишаються нові субсидії, оновлення програм підтримки і фокус на доступніші моделі, особливо для середнього класу.
- Китай, ймовірно, продовжить зростання, особливо для BEV-сегменту, і зможе частково компенсувати спади в інших регіонах.