В Києві продовжили карантин: варіанти альтернативного транспорту

Після продовження локдауну в Києві до 30 квітня, у мешканців міста знову постала проблема доступного транспорту для тих, кому не вдалося перейти на віддалений формат роботи.
В Києві продовжили карантин: варіанти альтернативного транспорту
logo14 квітня 2021, 13:09
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Ріст інтересу до альтернативних видів транспорту, зокрема велосипедів, важко не помітити. Тож які варіанти засобів пересування обирають українці та що буде з нинішніми тенденціями після подовження карантинних обмежень?

Новий чи старий?

Представники велосипедного ринку в Україні вже на початку весни фіксували ажіотаж: Китай не встигає давати раду попиту, який створюють українці, що купують велосипеди. Це позначається і на ціні. Новий якісний велосипед зараз можна дозволити собі за 10-15 тис. грн. Тому зростає популярність покупки велосипедів в інтернеті, здебільшого йдеться про транспорт на вторинному ринку. Це дає змогу і розумно витратити свої гроші, й знайти більш якісний і надійний варіант, ніж умовні велосипеди з гіпермаркету.

Також цікаво: в Києві зроблять велосмуги замість парковок

За даними платформи, торік у березні частота пошуку велосипедів на OLX зросла на 70%. За перші ж три місяці 2021 року пошуковий запит “велосипед” користувачі ввели понад 2,5 млн разів (+129%), причому більше половини – 1,3 млн разів – у березні. Найбільш активно шукають альтернативний транспорт мешканці міст-мільйонників, Київ – рекордсмен серед них. В середньому велосипед від продавця на OLX обійдеться в 3 900 грн, а обрати можна серед майже 36 тис. пропозицій.

Нескладно порахувати, як швидко окупається така покупка. За відсутності спеціальної перепустки в громадський транспорт, у час пік людина буде змушена викласти за таксі в середньому 300 грн за поїздку лише в один бік або чекати на адекватну ціну більше години.

Якщо коротко, то велосипед окупається приблизно за тиждень.

Велосипеди, з точки зору екологічної здорової альтернативи, перетворились на подекуди єдину доступну опцію для пересування містом у період локдауну. І відносно безпечну також: на відміну від громадського транспорту й навіть таксі, велосипед виключає необхідність контактувати з іншими людьми в закритому просторі. З іншого боку, велосипедна культура в Україні досі розвивається і схоже на те, що саме обставини, які склалися зараз, можуть пришвидшити цей процес.

Поряд із вимушеним пошуком альтернативного транспорту, не останню роль у зростанні попиту на велосипеди зіграв бурхливий розвиток сервісів доставки. Тільки за березень на платформі було розміщено 1,4 тис. оголошень з пошуку кур’єрів, які ретельно ставляться до вибору свого транспорту. Для них цілком робочим варіантом може стати придбання велосипеду, який був у використанні.

Двоколісні 2.0

Якщо з велосипедами все зрозуміло, то чи чекати на бум інших альтернативних видів транспорту – скутерів, електросамокатів, моноколес? З січня по березень скутери шукали 819 тис. разів, і трохи менше – мотоцикли, 739 тис. Майже вдвічі рідше цікавились мопедами (близько 400 тис. запитів). Електросамокати з початку року шукали 202 тис. разів, а з лютого по березень частота пошуку зросла на 93%. Моноколеса взагалі цікавили тільки 25 тис. пошукачів.

Логічно, що скутери, мотоцикли й мопеди програють велосипедам на старті через необхідність мати водійські права, щоб управляти цими видами транспорту. А от електросамокати, більш за все, поки що просто не перейшли в розряд звичного засобу пересування й досі залишаються радше розвагою або туристичною “фішкою” міста. Як вихід, можна користуватися прокатом самокатів, однак цей варіант важко назвати економним. Наприклад, у столиці прокат на годину в середньому обійдеться в 120-150 грн, а на добу – 500 грн (це враховуючи нещодавнє зниження цін).

Також у тему: електровелосипеди виявились надто аварійними

Цінники на електросамокати наприклад на OLX зосереджені в діапазоні 8-10 тисяч грн, тоді як в інших інтернет-магазинах доведеться викласти в середньому понад 15 тисяч. Крім того, поки що наше законодавство у сфері дорожнього руху не регламентує користування електросамокатами, а отже пересуватися великим містом упевнено й безпечно на цьому виді транспорту досі малоймовірно. Та ж історія з моноколесом, яке більше поки асоціюється з модним аксесуаром, ніж зі способом дістатися швидше з точки А в точку Б. Та сподіваємося, що на фоні чергових локдаунів та жорстких обмежень ситуація зміниться найближчим часом.

Автор: Андрій Коцина, керівник напряму OLX Авто