Що таке двигун TSI

Розібратися, що собою являє двигун TSI, варто всім, хто розглядає мотор подібного типу в якості силового агрегату свого автомобіля. Такі двигуни мають серйозні конструктивні особливості, про які варто знати.
Двигун TSI: що собою являє двигун TSI і його характеристики

Що таке двигун TSI

logo10 лютого 2018, 11:11
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Якщо ми хочемо зрозуміти, що являє собою двигун TSI, то потрібно перш за все відзначити, що абревіатура TSI належить німецькому концерну VW Group, в той час як у інших автовиробників подібні мотори носять інші найменування (про це нижче). Об'єднує їх усіх малий робочий об'єм при високих експлуатаційних характеристиках.

Так, даунсайзінгові мотори справді легкі і компактні, проте власникові від цого мало зиску. В першу чергу від цього виграє виробник, який економить метеріали.

Читайте також: Чем опасны коробки DSG

Досягається це за рахунок комплексу конструкційних рішень, в першу чергу – застосування вприскування бензину безпосередньо в циліндр, а не в колектор (т.зв. безпосереднє уприскування - Direct Injection), і турбонаддува. Безпосереднє впорскування при високому тиску палива (близько 50 кг / см2) дозволяє знизити витрату бензину на деяких режимах, а наддув при цьому покращує тягово-швидкісні характеристики мотора при його малому робочому об`ємі.

Читайте також: Що таке гібридний автомобіль


Тобто виходить, що за рахунок технологій конструктори змогли зробити мотор менше і легше, зберігши при цьому потужність і крутний момент, як у колишніх «великих» моторів. Такий тренд в моторобудуванні назвали даунсайзінг – від англійських слів знижувати і розмір. Залежно від ступеня форсування, нинішні даунсайзінгові двигуни при об`ємі 1,0 – 1,4 л мають показники потужності на рівні колишніх 2,0-літрових атмосферників. Крім того, подібні агрегати називають особливо економічними та екологічними.

Читайте також: Як зробити автомобіль більш економічним

Літрів менше – дуємо більше

Загальносвітова тенденція геометричного зменшення двигунів впроваджується в Україні зі скрипом. Незважаючи на модне слово даунсайзінг, яким назвали цей рух, наша людина вважає негожим їздити на автомобілі з моторчиком, об`єм якого менше, ніж у «Запорожця». А якщо ще додати, що багато таких мотори позбавлені одного (BMW, Ford, Peugeot , Citroen) або двох (Fiat) циліндрів з чотирьох можливих, то навіть найбільш вагомі аргументи щодо високих характеристик тут спрацьовують через раз. Тим більше, що в експлуатації у турбованих малооб'ємників теж не все ідеально.

Найрадикальніші турбомотори з цієї когорти зробив Fiat. Двоциліндрові Panda і 500-ті звучать як моторолери, проте геть кволими їх назвати не можна.

Так, обіцяної високої економічності можна досягти тільки при певному старанні, водій повинен раніше перемикатися вгору і не зловживати обертами вище 2000 - 2500 об. /хв. Такі мотори вимогливі до якості бензину і масла, багато власників скаржаться на невеликий ресурс в цілому.
Через наявність складних систем багато малооб'ємників демонструють високу ймовірність відмов. Адже заради того, щоб зробити маленький трициліндровий моторчик одночасно легким, потужним, тяговитим, економічним та екологічним моторобудівники оснащують його крім турбіни і безпосереднього вприскування іншими інноваціями.

Читайте також: Бум на електромобілі відкладається

Так, в одному агрегаті можуть бути присутніми чотири клапани на циліндр, муфта регулювання фаз впуску і випуску, вбудований в блок циліндрів випускний колектор, триконтурна система охолодження з електронно-керованим термостатом, маслонасос з регульованою продуктивністю ... Плюс комплекс заходів по боротьбі з вібраціями, без яких дво- або трициліндровий двигун буде безбожно трясти.

Щоб зняти с літрового моторчика 120 і більше коней, та ще й залишити його екологічним та економічним, конструктори застосовують цілий комплекс додаткових систем.

Однак, в Європі даунсайзінг вже давно прижився – плюси у нього і справді є. Такі турбомоторчики дійсно можуть енергійно прискорювати машину, (хоча і доводиться точно ловити момент перемикання передач, щоб не проґавити пік крутного моменту. А якщо так само ретельно перемикатися за неспішної їзди – або довірити цю справу тямущій АКП – можна помітно економити паливо. Одне слово, подібні агрегати є в моторних лінійках чи не всіх автовиробників зі світовим ім'ям: VW Group (TSI/FSI), Ford (EcoBoost), Fiat (TwinAir), PSA (Turbo PureTech), Renault (TCe), BMW.

Читайте також: 5 міфів про встановлення ГБО: знижуємо витрати на паливо

Злі язики говорять, що малооб'ємні турбомоторчики скоро відправлять у відставку. Прямих свідчень про це поки не спостерігаємо. У будь-якому випадку це не означає, що хтось, розібравшись, що представляє собою двигун типу TSI, TCe, TwinAir і ін., мусить сьогодні відмовлятися від можливості записати їх у свій автопарк. Але якщо дух першопрохідців і новаторства вам чужий – то що ж, старих добрих повнорозмірних атмосферників в салонах і на авторинках поки ще хоч греблю гати!

Нагадаємо також, що нещодавно експерти Auto24 розповіли, чим вигідні гібридні автомобілі та у чому їхні недоліки.