ФОТО: Tatra Trucks|
Tatra Force e-Drive
Розробка велася в рамках консорціуму з п'ятьма партнерськими науковими та дослідницькими центрами.
"Для автомобіля Tatra Force e-Drive ми використали восьмиколісне шасі концепту Tatra з центральною опорною трубою та поворотними незалежно підвішеними півосями в конфігурації 1+3 і тривісним приводом. Прототип розроблений як вантажівка для використання в гірничодобувній промисловості загальною вагою 45 т. Ми хочемо випробувати на ньому різні технології в найскладніших умовах експлуатації", — пояснив директор з досліджень і розвитку Tatra Trucks Радомір Смолка.
Читайте також ЗСУ показали українську систему залпового вогню на шасі Tatra в польових умовах
Привід прототипу електричний, але сконструйований так, що може бути незалежним від зовнішніх джерел електричної енергії. Таким чином, автомобіль перевозить джерело енергії з собою. З цієї причини на ньому, крім тягового електродвигуна, тягових батарей і двох паливних елементів, також встановлені напірні баки для газоподібного водню.
Таким чином, паливні елементи виробляють необхідну електричну енергію за допомогою хімічної реакції з водню безпосередньо на борту автомобіля. Перевагою цієї концепції є дуже короткий час для заповнення водневих баків – кілька хвилин. Тому порівняно з акумуляторними електромобілями виключається час простою, необхідний для зарядки від зовнішніх джерел.
Водневий автомобіль Tatra Force e-Drive поки тестується на заводському полігоні, потім дослідні зразки для експертної оцінки передадуть в експлуатацію клієнтам. Фото: Tatra Trucks
У разі побудови інфраструктури з водневими АЗС гнучкість автомобіля буде прирівнюватися до автомобілів зі звичайними двигунами внутрішнього згоряння.
Читайте також В Україні відреставрували Tatra 600 Tatraplan
Прототип спеціально використовує тяговий синхронний електродвигун з постійними магнітами та сталою потужністю 480 кВт максимальною потужністю 580 кВт, який має крутний момент 2300 Нм. Два паливних елементи мають максимальну потужність 100 кВт кожен, а тягові батареї загальною місткістю 171 кВт-год використовують технологію Li NMC (літій-нікель-марганець-оксид кобальту) і мають можливість заряджатися від зовнішнього джерела (розетка).
Автомобіль також оснащений п'ятиступеневою КПП Tatra з електронною системою перемикання передач.