ФОТО: Колаж Авто24|
Сергій Деркач: жодних дозволів на двосторонні перевезення не потрібно
Про це сьогодні вранці повідомила Державна митна служба України. Вона проінформувала перевізників, що з 00:00 год. 01.07.2024 року польською стороною у пунктах пропуску призупинено пропуск на в'їзд та виїзд з/в Республіку Польща українських вантажних транспортних засобів, що не мають дозволів на міжнародні вантажні перевезення (дозвіл або книжка ЄКМТ). Пункти пропуску на інших ділянках кордону працюють у звичайному режимі.
Нагадаємо, дозволи та книжка ЄКМТ були в ходу до початку повномасштабної війни, але потім Євросоюз зняв ці обмеження й запровадив для українських перевізників транспортний безвіз. Це рішення 20 червня знову було продовжено ще на рік.
Читайте також Євросоюз продовжив Україні "транспортний безвіз"
Однак польська митниця вирішила проігнорувати пролонгований ще на рік документ з оновленим змістом, в якому багато пунктів введено за пропозицією польської сторони.
Конфліктна ситуація почала загострюватися ще з осені минулого року, коли польські перевізники взялися блокувати кордон з Україною, звинувачуючи Україну в кризі транспортної галузі Польщі.
Експерти редакції Авто24 схиляються до думки, що вочевидь дії польських перевізників і перепони польської митниці тісно переплелися і нинішня вимога до українських перевізників надати дозволи чи книжку ЄКМЕ не що інше, як саботаж рішень Єврокомісії.
Читайте також Українські перевізники повинні будуть їздити з новою наліпкою: яка вона і навіщо
Щось подібне, але дипломатично щодо ситуації з перетином кордону вантажівками через пункти пропуску з Польщею, щойно прозвучало у роз'ясненні Сергія Деркача, заступника міністра в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Він дав зрозуміти: вимога митних органів Республіки Польща щодо наявності дозволів на перевезення в українських водіїв безпідставна і що "жодних дозволів на двосторонні перевезення не потрібно".
Угода про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС набула чинності в день підписання. Тобто ще 20 червня. До 10 липня діє перехідний період, який дозволяє перевізникам адаптуватись до нових правил. Про це відомо польській стороні, у першу чергу Міністерству інфраструктури Польщі. Офіційними каналами польська сторона, як і всі інші країни-члени ЄС була повідомлена про оновлення Угоди між Україною та Євросоюзом.