В цій країні часто можна побачити автомобілі, котрі возять пасажирів, а за кермом цього транспортного засобу водій відсутній. І це не автопілот, і не штучний інтелект…

Компанія Elmo розробила і впровадила унікальний сервіс з оренди автомобілів, що обслуговують пасажирів за допомогою офісного водія та дистанційного керування. Замовлений автомобіль у точно визначений час приїздить без водія в обумовлене місце, забирає пасажира (пасажирів) і відвозить за вказаною адресою. Єдина відмінність – відсутність водія.

Втім, вважати, що орендований автомобіль їздить автономно, не варто. Він там є, але умовно. Водіння відбувається дистанційно з віддаленого робочого місця. Це стало можливим завдяки технології, розробленій компанією Elmo.

Читайте також Естонія відправила українським військовим партію позашляховиків

"Можливість дистанційного керування розв'язує дві проблеми одночасно – робить життя орендаря зручнішим, тому що орендований автомобіль під'їжджає до його дверей, а також робить діяльність орендаря більш ефективною", – розповідає в одному з інтерв’ю провідний ідеолог Elmo Енн Лаансу.

Для віддаленого водія тут взагалі величезні переваги. В очікуванні замовника він може перекусити, змінювати машину кількома клацаннями. По суті, це вже не стільки водій, скільки офісний працівник у статусі "білих комірців". В такому разі професія водія стає привабливішою.

Розробники зазначають, що дистанційним водієм може стати навіть людина з обмеженими можливостями пересування. Автомобілі на дистанційному керуванні працюють на вулицях згідно з узгодженими правилами. У цьому сенсі Естонія є дуже передовою країною.

В офісних водіїв з дистанційного керування все по-справжньому – спочатку навчання, складання іспитів, а перед зміною – обов'язковий медконтроль. Фото: Elmo

Сусідня Фінляндія вже визнає естонські ліцензії, видані на керування автомобілями з дистанційним керуванням на своїй території. Поступово досвід дистанційних офісних водіїв переходить й до інших країн.

Читайте також Водії все менше довіряють автопілотам, однак автовиробників це не зупиняє

Звісно, водія до такої роботи готують. Навчання дистанційного керування Elmo передбачає певний процес. Перша частина навчання починається на закритому майданчику. Якщо ця частина складена, навчання починається на вулиці, а якщо її також складено, необхідно скласти іспит, організований Транспортною радою. Успішний іспит гарантує водію відповідний сертифікат і можливість працевлаштуватися водієм Elmo з дистанційним керуванням.

Машина не потребує великого переоснащення. Її укомплектовують камерами та комп’ютером, в якому вбудовано контролер. Для підключення достатньо інтернету 4G, який є повсюди. А 5G відкриває ще більші можливості – дозволяє їздити швидше та покращує якість зображення.


Все це для водія схоже на схоже комп'ютерну гру. Для пасажира – це звичайна послуга. Все йде до того, що майбутнє транспорту складатиметься з поєднання безпілотних автомобілів та дистанційно керованих машин. Звісно, можливість ручного керування залишиться – водій ніколи не відмовиться від тієї насолоди й свободи, яку дає йому кермо.