
ФОТО: Motor1|
Колісні диски Hyundai N з вуглецевого волокна
Деталі з вуглеволокна досить поширені в автоіндустрії, адже забезпечують чудові міцність та набагато меншу масу, порівняно з металом. Однак, як повідомляє Motor1, вуглецеве волокно може вважатися “небезпечним матеріалом” згідно із законодавством Європейського Союзу, що ставить під загрозу десятки автовиробників.
Читайте також: Транспортний безвіз з ЄС продовжено до кінця 2025 року
Поправка, розроблена Європейським парламентом, має на меті додати вуглецеве волокно до списку небезпечних матеріалів ЄС. Наразі він включає свинець, кадмій, ртуть і шестивалентний хром — матеріали, які все ще рідко використовуються в автомобілебудування та авіабудуванні.
Зазначається, що поправку додали під час перегляду Директиви ЄС про відпрацьовані вживані транспортні засоби. Очільники Європейського Союзу вважають, що нитки з вуглецевого волокна можуть потрапити в повітря та бути шкідливими, якщо вони контактуватимуть зі шкірою людини.
Це перший випадок у світі, коли державна установа визнала вуглецеве волокно небезпечним матеріалом. Якщо парламент прийме поправку, вона набуде чинності в Європі з 2029 року. Компанія доведеться скоротити використання карбонових елементів під час виробництва.
Також цікаво: Коли всі вантажівки в ЄС перейдуть на електротягу: рішення Єврокомісії
Від запропонованої заборони, безсумнівно, найбільше постраждають виробники спортивних автомобілів і суперкарів, але деякі виробники електромобілів також постраждають. Такі виробники електромобілів, як BMW, Hyundai, Lucid і Tesla широко використовують вуглецеве волокно у своїй конструкції.