Volkswagen виграв судову справу проти доньки творця оригінального "Жука"

Німецький суд дійшов висновку, що Ервін Коменда не має відношення до дизайну легендарного VW Beetle.
Volkswagen виграв судову справу проти доньки творця оригінального "Жука"

ФОТО: Jalopnik|

Битву за авторські права виграв Volkswagen

logo24 червня 2019, 14:44
logo0
logo0 хв

Два доволі дивних рішення виніс 19 червня Дев’ятий Цивільний суд округу Брауншвейг. Перше – Ервін Коменда не є дизайнером Volkswagen Typ 1 Käfer. Друге – дизайн New Beetle зразка 2012 року не базується на дизайні оригінальної моделі.

Також цікаво: Audi офіційно представила свій найпотужніший і найдорожчий кросовер – SQ8

Числені архівні документи свідчать, що дизайнер австрійського походження Ервін Коменда працював разом з Фердинандом Порше з 1931 року. У 1932 році його проекти легких машин з обтічними кузовами, виступаючими колісними арками та заднім розташуванням мотора почали втілюватись у життя. Спочатку під марками NSU та Zündapp. У 1938 році був випущений перший Volkswagen KdF. Назва машини розшифровувалась як Kraft durch Freude – “Сила через Радість” і була продиктована Адольфом Гітлером, за чиїм наказом та фінансовим сприянням і був народжений автомобіль, який пізніше став відомим у світі, як Beetle або Жук. Фюрер власноруч вніс навіть кілька коректив у дизайн машини. А от ім’я Ервіна Коменди як одного з дизайнерів автомобіля почали згадувати все менше. Хоча у 1939 році був зареєстрований патент дизайна Volkswagen KdF, на якому чорним по білому було написано ім’я його творця: Ервін Коменда.

Фото: автомобілі 1930-х років, які нагадують “Жук” / Jalopnik

Розглянувши усі матеріали позивача – доньки Ервіна і його спадкоємиці, німецький суд заявив, що не отримав переконливих доказів того, що саме дизайн, створений Ервіном Комендою ліг в основу Volkswagen KdF. Мовляв, подібний дизайн був досить поширеним для того часу, подібні форми мали багато моделей машин. KdF мав кілька характерних особливостей: посилене несуче плоске днище замість рами, опозитний чотирициліндровий двигун робочим об'ємом 985 см³, поздовжнього розташування за задньою віссю, з коробкою передач, розвернутою вперед, незалежну торсіонну підвіску всіх коліс, “біологічний” дизайн обтічного кузова.

Далі – більше. Німецькі спеціалісти з авторського права також дійшли висновку, що команда дизайнерів нового покоління Beetle, при розробці машини 2012 року, не використовувала принципи конструкції та елементи дизайну класичного Volkswagen Beetle. А відтак, позов про фінансову компенсацію за порушення авторських прав не був задоволений.

Також цікаво: Як каратимуть водіїв – нові ініціативи співробітників МВС