Як нова "Копійка": 38-річний ВАЗ-21013 зберігся ідеально

В реставраційній майстерні київського клубу Old Car Service завершили роботи з автомобілем "Жигулі" ВАЗ-21013 з пробігом 1000 км. Власне, робити з машиною щось особливе не довелося – незважаючи на 38-річний вік, "копійка" виявилася практично новою.
Як нова "Копійка": 38-річний ВАЗ-21013 зберігся ідеально

ФОТО: Old Car Service|

Як нова «Копійка»: ВАЗ-21013 с пробігом 1000 км випустили на дороги

logo21 жовтня 2020, 10:26
logo0
logo0 хв

Для молодого покоління нагадаємо, що це ВАЗ-21013, тобто модель 21011 с двигуном від 2101 – об’ємом 1,2 літри. Автомобіль, випущений з конвеєру Волзького автозаводу у 1982 році, простояв в одному з гаражів у Київській області майже чотири десятки років. Цифра на його одометрі ледь перевищує 1000 км. Нові власники звернулися до реставраторів з проханням прибрати наслідки довгого простою і взагалі, усунути “вікові зміни”.

Майстри з роботи із ретроавтомобілями поміняли у “нуль тринадцятій” робочі рідини – оливи у двигуні, коробці передач, задньому мості і рульовому редукторі, гальмівну рідину в приводі гальм і зчеплення, а також антифриз.

При огляді знизу сервісменів засмутив вигляд глушника і резонатора – крізь заводську фарбу “банок” неначебто проступала іржа. Але при спробі демонтувати резонатор вся система раптом відокремилася від машини – зламалися труби і частково глушник. Весь вихлоп “з’їла” іржа, тому його довелося замінити. Цікаво, що при цьому корозії на кузові 38-річних “Жигулів” досі не помітно.

ТАКОЖ ЦІКАВО: Як правильно вкласти гроші в ретроавтомобіль

Певно, недаремно у внутрішніх порожнинах помітні сліди задувки антикором, а у колісних арках першим власником дбайливо встановлено захисні вкладиші – у далеких 1980-х вони були не пластикові, а алюмінієві. А вихлопну систему вочевидь заразив їржою кислотний конденсат, характерний для коротких поїздок і бензину старих ГОСТів з великим вмістом сірки.

Ця машина, окрім іншого – живе свідчення того, якими виходили “Лади” з конвеєрів ВАЗу на початку 1980. Реставратори та просто прихильники класичних автомобілів читатимуть фото цієї “копійки”, як довідник: яким було сполучення кольорів оббивки, які ставили фари та привід склоочисників, чим фарбували колісні диски тощо. Одне слово, зазначений екземпляр гідний того, аби прикрасити собою колекцію кращих зразків автомобільної техніки.

ТАКОЖ ЦІКАВО: Продовжуємо життя автомобіля: як вибрати антикор