Які автомобілі найчастіше дарують українці

80% подарунків серед транспортних засобів — легкові авто. Але траплялись і екзотичні дари: хтось отримав автобус, а хтось — напівпричіп. Що це було — бізнес-партнерство чи весілля з сюрпризом?
Подаровані авто: найпопулярніші марки і моделі - Auto24

ФОТО: Freepik|

Які авто купують в подарунок

logo17 червня, 12:50
logo0
logo0 хв

За 5 місяців 2025 року українці подарували понад 10 тисяч транспортних засобів, підрахували в Інституті досліджень авторинку. І це лише за офіційними реєстраціями.

Найчастіше дарують легковики — 80% таких операцій було пов’язано саме з ними. Вантажівки зайняли тут 12%, напівпричепи — 3%, мотоцикли — 2%. Решта — причепи й автобуси.

До речі чому минулого року українці масово дарували автомобілі один одному

Найпопулярніші марки в подарунок:

  • Volkswagen — 10,5%
  • Mercedes-Benz — 7,0%
  • Toyota — 7,0%
  • BMW — 6,6%
  • Renault — 5,4%
  • Audi, Ford, Nissan, Hyundai, Skoda — по 3—5%

Що це означає? Що на день народження частіше дарують не «чисте серце», а вживаного Пасата. Або X5, якщо дружина (чи чоловік) дуже заслужили. Чому вживаного — середній вік подарованих транспортних засобів склав 12 років.

Топ моделей

  • Volkswagen Passat
  • Toyota Camry
  • Skoda Octavia
  • VW Golf, Touareg, Tiguan
  • BMW X5
  • Mazda CX-5
  • Audi A4
  • Nissan Rogue

Найбільше подарованих авто в Україні мали класичні бензинові мотори — понад 38% усіх випадків. Це найпоширеніший варіант, який легко обслуговувати, просто перепродати, і він не вимагає додаткових навичок чи обладнання. На другому місці дизель — 34%. Він залишається популярним через економність на трасі й довшу витривалість при інтенсивній експлуатації. Третє місце посіли версії оснащені ГБО — 13,5%, як типова «українська відповідь» на дорогий бензин.

До речі українці перестали купувати авто з ГБО: що натомість?

Електромобілі як окрема категорія поки що не прориваються в топ — їх лише 5,4% серед подарованих авто. Разом із гібридами різних типів це число виростає до приблизно 9%. Тобто майже кожен десятий подарований транспорт мав хоча б частковий електричний привод — і це вже помітна тенденція, хоч ще і не масовий вибір.

Втім, не завжди подарунок автомобіля на папері – це й справді подарунок. Частіше це – схема зниження податків. Адже на другий та третій продані автомобілі на рік нараховуються значні податки, а от на подарунки – ні. Саме тому автобізнесмени, які торгують автомобілями, так часто дарують авто своїм родичам, які потім перепродають клієнтам. Звідси і така кількість “Пасатів” та інших популярних авто.