Skoda Fabia
Випуск Skoda Fabia Mk1 стартував в 1999 році. Автомобіль, що розділяє платформу і агрегатну базу з Volkswagen Polo і SEAT Ibiza, був дешевшим від своїх найближчих родичів і практично не відрізнявся від них надійністю і якістю виготовлення. Він залучав клієнтів різноманітністю кузовів, моторів і комплектацій. В результаті Skoda Fabia першого покоління протримався на конвеєрі до 2007 року і вийшов на пенсію, залишивши в спадщину більше 1,5 млн. випущених екземплярів.
Читайте також: BMW 5-Series E39 "на бляхах" - доступний драйв
Хетчбек і універсал – найпопулярніші типи кузовів
Skoda Fabia – дорожче конкурентів
Зараз можна купити Шкода Фабія з українською пропискою за 3500-7000 доларів.
Знайти Skoda Fabia з наднадійним атмосферним дизелем непросто
Вибір мотора для Skoda Fabia
Найбільш популярні двигуни для автомобілів з Європи – 1,9-літрові дизелі. Найбільш надійним довговічним і невибагливим з них є атмосферний дизель потужністю 64 л.с. (маркування ASY). Але платити за заздрісну надійність і економічність Фабіа з таким мотором повинна динамічними показниками – розгін до першої сотні займає цілих 18,6 с.
Більшість Фабій з Європи обладнані наддувними дизельними моторами
Турбіновані дизельні мотори динамічніші, але мають ряд інших недоліків. Нормальний ресурс турбокомпресора – 150-200 тис. км пробігу. Реставрація цього вузла обходиться в 400-600 доларів. Слід враховувати, що турбодизельні мотори вимогливі до якості масла і дуже болісно реагують на його несвоєчасну заміну.
Читайте також: Стало відомо, як перекриють кордон для "евроблях"
Встановлювалися на Skoda Fabia першого покоління і дизелі об'ємом 1,9 л. з насос-форсунками (маркування ATD і ASZ). Був популярний в Європі і трициліндровий дизельний мотор об'ємом 1,4 л. Він теж був обладнаний системою впорскування з насос-форсунками (маркування AMF). Дана паливна система дуже вимоглива до якості дизеля. Заправка низькоякісним паливом на бюджетних українських АЗС може дорого обійтися: одна нова насос-форсунка коштує 500-600 доларів. Трудомісткою і витратною також є робота з заміни насос-форсунок – в автосервісі за неї доведеться віддати як мінімум 150-200 доларів.
Дизельні мотори з насос-форсунками вимагають якісного палива і дорогого висококваліфікованого обслуговування
Малокубатурні небезпеки Skoda Fabia
Присутні серед Шкода Фабія першого покоління і пропозиції з бензиновими моторами. Найбільш поширені – з об'ємом 1,2 л. і 1,4 л. Перший малооб'ємний 3-циліндровий двигун буває як з двома, так і з чотирма клапанами на циліндр (маркування AWY і AZQ відповідно). Багато фахівців вважають їх конструкцію невдалою. Ланцюговий привід ГРМ вимагає втручань вже після 100-150 тис. км. Бюджет на заміну ланцюга з усіма зірочками, натяжителями і заспокоювачами досягає 250-300 доларів. Також до недоліків моторів об'ємом 1,2 л. зараховують невеликий моторесурс (до 250-300 тис. км) і конструкційні особливості, які сильно ускладнюють капітальний ремонт двигуна.
Мотор об'ємом 1,2 л з ланцюговим приводом ГРМ фахівці називають невдалим
Мотори об'ємом 1,4 л. мають ремінний привід ГРМ, який вимагає планової заміни раз в 90 тис. км. Бюджет такого заходу – 100-150 доларів. До характерних особливостей двигуна 1,4 л можна віднести хіба що підвищену витрату масла після 250-300 тис. км пробігу. Врешті-решт, бензинові мотори цього обсягу (як восьми, так і 16-клапанні) добре себе зарекомендували.
Читайте також: Чому українці пересідають на єврономера: законні і незаконні способи в'їзду
Ще одним мінусом малооб'ємних бензинових моторів називають невеликий ресурс зчеплення – навіть для не дуже динамічного старту потрібні високі обороти двигуна, що негативно позначається на довговічності диска зчеплення. На Фабіях з мотором 1,2 л. зчеплення служить 60-80 тис. км, а на інших моторах, включаючи дизельні, воно здатне прожити близько 100-120 тис. км.
У малокубатурного мотору ресурс зчеплення менше
Автоматичні коробки передач на Skoda Fabia зустрічаються вкрай рідко – переважна більшість Фабій обладнана механічними коробками передач. Проблеми з ними можуть виникнути лише при тривалій експлуатації з сильно зношеним зчепленням.
Читайте також: Mercedes-Benz A-Class "на бляхах" – тупіковий шлях
Сильні сторони Skoda Fabia: підвіска і кузов
Підвіска навіть в суворих українських реаліях здатна без істотних втручань виходжувати по 100-120 тис. км. Після чого бажано замінити передні і задні амортизатори, сайлетблоки задньої балки, сайлетблоки передніх важелів і кульові опори. Сумарний бюджет на заміну всіх перерахованих вище деталей ходової частини – 200-300 доларів. Найслабші деталі підвіски, які вимагають більш частої заміни – втулки і тяги переднього стабілізатора. Вони мають ресурс близько 50 тис. км і коштують 40-60 доларів.
Електрика на Шкода Фабія вкрай рідко завдає неприємностей, навіть незважаючи на такий солідний вік автомобіля. Діагностику всіх електронних систем можна проводити навіть самостійно, використовуючи прилад Vag-Com або його русифіковану версію "Вася Діагност", які коштують близько 40 доларів.
Корозійна стійкість – величезна перевага старих Skoda Fabia
Кузов Skoda Fabia непогано захищений від корозії. При покупці особливу увагу слід приділити днищу, порогам, аркам коліс, нижній частині дверей багажника і місцям кріплення дверних ручок. Якщо в зазначених точках корозія відсутня – знайти її в інших місцях буде практично неможливо.
Читайте також: Яке європейське авто краще обрати
Рекомендація Авто24
Не зважаючи на те, що Skoda Fabia трохи дорожче своїх однокласників, вона є досить надійним і недорогим в утриманні автомобілем. До того ж Фабія має дуже хороший запас ліквідності.