Тест 12 електроавто в українських умовах взимку: наскільки вони втрачають заряд

22 січня 2024

Експерти "Першої електрички" провели порівняльний огляд 12 різних електромобілів, аби перевірити, наскільки сильно зменшується запас ходу автомобіля при мінусових температурах.

Звичайно, надмірне споживання електроенергії в холодну пору року для електромобілів є нормою. Саме тому, експерти вирішили порівняти різні електромобілі в однакових умовах. Основна мета такого тесту – дізнатись наскільки вищий показник витрат кВт/год показують холодні електромобілі.

Також цікаво: Чи дає перевагу тепловий насос у Volkswagen ID.4: експеримент

Порівняння провели, коли температура в Києві була дуже низькою: вночі -15 ℃ та до -10 ℃ вдень. За умовами тесту, автомобілі з “непрогрітою” батареєю мають проїхати близько 15-20 км (середній шлях умовного киянина від дому до роботи). В усіх авто будуть однакові налаштування клімат-контролю (22℃ в автоматичному режимі), увімкненні підігрів керма та сидінь та усі автомобілі рухаються зі швидкістю, дозволеною у місті.

Першими порівняли Zeekr 001 та Audi e-tron 55. Автомобілі обладнані схожими за ємністю батареями та мають схожу вагу: 100 кВт*год й 2350 кг у Zeekr, проти 95 квт*год й 2550 кг в Audi. На початку руху Zeekr видавав просто неймовірний показник витрат в 60 кВт/год.

В результаті порівняння Zeekr/Audi виграв китаєць. Після пройдених 15 км шляху за пів години часу, Audi показала середні витрати в 52,6 кВт/год, тоді як Zeekr 001 – 38,1 кВт/год. Отже, в цій парі зі значною перевагою виграв Zeekr 001, адже він виявився енергоефективнішим.

Читайте також: Чому електромобіль Leapmotor C11 називають "вбивцею" Volkswagen ID.4

Наступними окремо перевірили енергоефективність Hyundai Ioniq з батареєю у 28 кВт·год та повнопривідного Volkswagen ID.4 Prime (ємність батареї 82 кВт·год). Під час тесту температура за вікном сягала –14℃. Після пройдених 17 км шляху, Hyundai мав показник витрат 28,8 кВт/год на 100 км шляху. За такий же шлях, ID.4 також показав високий показник витрат – 32.6 кВт/год.

Далі перевірили Zeekr X (66 кВт·год, вага – 1885 кг) та BYD Dolphin (45 кВт·год, вага – 1405 кг). Ці авто мають різний привід: Zeekr – задньопривідний, а BYD – передньопривідний.

Читайте також: Який Volkswagen ID.4 економніший: задньопривідний чи повнопривідний

На BYD Dolphin встановлено ефективний електричний двигун, тому навіть з холодною батареєю автомобіль має середній показник витрат в 15 кВт/год.

Після 15 км шляху Zeekr показав витрати у 29,6 кВт/год, а BYD Dolphin – 17,2 кВт/год, що робить його переможцем не лише в порівнянні з Zeekr X, а й загалом переможцем усього тесту.

Також окремо порівняли між собою електромобілі бренду MG. Для тесту обрали MG Marvel R, який обладнано батареєю в 70 кВт·год й важить 1920 кг та MG 4 з батареєю в 64 кВт·год й вагою в 1685 кг.

На жаль, MG Marvel на панелі приладів не показує витрати більші за 30 кВт/год, тому його результат залишився невідомим. Експерти зафіксували його як 30+. MG 4 показав витрати у 26,6 кВт/год, що робить його енергоефективнішим за свого старшого брата.

Також цікаво: Які електромобілі найчастіше купували в США: рейтинг вживаних моделей

Наступними перевірили компактні електромобілі. Раніше автори “Першої електрички” хотіли протестувати досить популярний в Україні Chevrolet Bolt, але під час цього тесту у них з’явилась можливість протестувати його європейського брата – Opel Ampera.

Конкуренцію йому у даному порівнянні склав Nissan Sylphy. Після пройденого маршруту в 15 км, Nissan показав витрати в 31,4 кВт/год, а Opel – 34,2. Отже, Nissan Sylphy 2018 року випуску переміг.

Читайте також: Експерти протестували електромобілі Volkswagen ID.4, BMW iX3 та Tesla Model Y

Ну і куди ж без Tesla? Класичне порівняння Model Y vs Model 3. Обидва авто оснащені батареями ємністю 75 кВт·год, тому, фактично, вони в однакових умовах.

Після 16 км поїздки монопривідна Model 3 показала витрати 28,4 кВт/год. Model Y, яку протестував Денис, оснащена повним приводом та спеціальною прошивкою Performance, і має потужність в 450 кінських сил, тому результат витрат в 44,3 кВт/год виявився досить прийнятним.

Загалом, автори “Першої електрички” протестували 12 автомобілів різної цінової категорії. Сумарні показники витрат на всіх автомобілях експерти навели в порівняльній таблиці. Підсумовуючи, можна впевнено сказати, що будь-який електромобіль, незалежно від його вартості, так чи інакше, матиме високе споживання електроенергії взимку.

Також цікаво: Скільки проїде по Києву вживаний Hyundai Ioniq: випробування зарядки та пробігу

Завдяки своєму порівнянню, експерти “Першої електрички”, довели, що спочатку, електромобілі дійсно витрачають на 25-30% більше, ніж зазвичай, але високий показник витрат починає падати, коли авто проїде певну кількість кілометрів та прогріє батарею. Тож загальний висновок такий – не варто боятися електромобілів в холодну пору року.