Чому ламаються електромобілі в Україні?
Сучасні електромобілі в цілому надійні і довговічні. Особливо, якщо це новий екземпляр з автосалону і заводською гарантією. На жаль, таких в Україні лічені відсотки, а решта машин “на батарейках” – вживані, та через одну ще й після ДТП. Тож щоб їм справді бути безвідмовними, водій повинен ставитися до свого транспорту з особливою шаною.
Про електромобілі у частини суспільства склалася думка, що він потребує лише підзарядження – і жодних клопотів з ремонтами.
У машин з електроприводом є свої, суто електротехнічні причини очікувати бережливого ставлення з боку водія. А крім того, у продовження безпроблемної експлуатації має бути зацікавлений і сам власник, адже нормо-година для машини з високою (понад 200 – 400 вольт) напругою на борту коштує в автосервісі суттєво більше звичайного.
Читайте також: Коли продажі електромобілів становитимуть половину ринку авто: прогноз
Спираючись на статистику українських СТО, які спеціалізуються на електромобілях (а таких станцій дедалі більше), “Авто 24” виводить перелік чинників, які скорочують життя електромобілю.
Ремонтом електромобілів в Україні починають займатися все більше СТО. З інформацією та навчанням персоналу особливих проблем немає.
Агресивний стиль їзди
Так, аналогічний пункт можна було б вписати і в перелік загроз звичайної машини на рідкому паливі. Але від надто енергійних маневрів в електромобіля страждає не лише ходова, а й батарея, яка швидше вичерпує свій ресурс. Також швидше старішають модуль управління та інвертор – вони дужче нагріваються під час динамічних прискореннь.
Часті зарядки від “швидких” зарядних пристроїв
Зарядження від “швидких” станцій передбачає прийом та комутацію високих токів, що скорочує життя найдорожчого компоненту електромобіля – тягової батареї. Певною мірою “не любить” такий режим електроніка, яка обслуговує акумулятор.
Читайте також: “Київ-1103” – як загинув перший український електромобіль
Ремонт та обслуговування у неграмотних майстрів
Механіки без спеціальної “електромобільної” підготовки можуть завдати шкоди у першу чергу електронному обладнанню електромобіля. По-перше, працювати з електромобілем має людна, знайома з основами електротехніки. А по-друге, майстер мусить знати конструкцію конкретної моделі “електрички”, яка найчастіше не має повного аналогу серед звичних паливних авто.
Порушення термінів регламентних робіт
Стереотип про те, що через відсутність в електромобіля двигуна внутрішнього згоряння та коробки передач йому не потрібно їздити на сервіс, на диво міцний. І через це такі машини мають проблеми з трансмісією, гальмами, перегрівом електромотора, проводкою тощо. Конкретизуємо: вищезгадане стосується в першу чергу строків заміни мастила у редукторі та робочих рідин.
Власникам електромобілів варто дужче за все берегти тягову батарею: вона є найдорожчою частиною таких машин.
Неякісні запчастини
Що стосується деталей саме “електричної” групи, слід дуже обережно ставитися до “неоригіналу”. Як мінімум тому, що через неякісну ізоляцію у високовольтній бортовій мережі може виникнути пожежа.
OLX Україна – частина великого мультинаціонального холдингу Naspers|Prosus. Це найбільші у своїх країнах сайти приватних та бізнес-оголошень. Українському сайту вже 15 років. В OLX Авто приватні продавці та бізнес-користувачі зможуть розмістити до п’яти безкоштовних публікацій.
Рекомендація Авто24
Якщо ви раніше їздили на машині з двигуном внутрішнього згоряння, після пересідання на електромобіль у вас сформується новий менталітет – жага до економії енергії. Це нормально, але намагайтеся при цьому зберегти своє колишнє, “бензинове” ставлення до техніки – у тому сенсі, що її треба регулярно обслуговувати та берегти від зайвих навантажень на дорозі. Не тому, що електромобіль якісь там слабкий, а просто щоб він служив вам довго і не потребував ремонтів і грошей на запчастини.
Читайте також: Як знайти хорошу СТО у чужому місті