
ФОТО: Колаж Авто24|
Національна стратегія з безпеки дорожнього руху розробляється на 10 років
Згадана міжнародна організація об'єднує фахівців 69 країн, які є визнаними експертами тематиці безпеки дорожнього руху. Саме вони розпочинають проєкт формування безпекових пропозицій, адаптованих для українських умов.
Як йдеться у повідомленні Міністерства розвитку громад та територій, запит України на такий проєкт було подано у рамках співпраці Мінрозвитку з Міжнародним транспортним форумом. І це знайшло підтримку.
Читайте також Як правильно дотримуватись дистанції на трасі: золоте правило
Розроблення нової Стратегії для України здійснюватиметься через Групу спільних інтересів з питань транспорту України (CIG4U) Міжнародного транспортного форуму спільно з благодійною організацією з безпеки дорожнього руху EASST.
Алгоритми "Безпечної системи" визнано ефективними
Нова Національна стратегія з безпеки дорожнього руху має суттєво зменшити кількість смертельних аварій упродовж наступного десятиліття. В основу цього програмного документа ляже підхід "Безпечна система" (Safe System Approach) – міжнародна методологія, що довела свою ефективність у зниженні кількості тяжких ДТП і збереженні життів.
Новий підхід передбачає:
- ухвалення рішень на основі даних;
- спільну відповідальність державних інституцій і суспільства.
Підстави впровадження "Стратегії" надто серйозні
До формування нової стратегії спонукало багато факторів, в першу чергу зростання смертності та каліцтва на дорогах. За даними Нацполіції, у 2024 році на дорогах України загинули понад 3 тисячі людей.
Читайте також У Європі запрацював сервіс пошуку надійних стоянок для вантажівок
Кількість ДТП за участю ліцензованого транспорту – вантажівок і автобусів – зросла майже на 25% у порівнянні з 2023 роком (за даними Укртрансбезпеки).
Впровадження Національної стратегії безпеки дорожнього руху заплановане з 2026 року.
"Безпека на дорогах — це питання життя та здоров’я українців. Розробка відповідної Стратегії, а головне її практична реалізація – дозволить запобігти смертям та травмуванню українців на дорогах. Ми бачимо успішні міжнародні приклади імплементації таких стратегії, що доводить їх дієвість та необхідність. Тому вдячні нашим партнерам з Міжнародного транспортного форуму, а особливо Швеції, за готовність спільно працювати над цим проєктом", – наголосив Заступник Міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач.
Читайте також Як робот-евакуатор забирає автомобіль з забороненого місця парковки: відео
Стратегія буде інтегрована з Національною транспортною стратегією до 2030 року. Безпека дорожнього руху визначатиметься як ключовий чинник сталого розвитку та відбудови країни.
Пріоритет – безбар’єрність
Окремий акцент робиться на створенні зручної інфраструктури для людей з обмеженою мобільністю.
Йдеться про доступ до роботи, освіти, медицини та інших послуг завдяки сучасним і безбар’єрним транспортним рішенням.
Читайте також У Польщі знизили смертність від ДТП удвічі: що для цього зробили
Руку допомоги протягує Швеція
"Швеція пишається тим, що стоїть поряд з Україною у створенні безпечного транспортного майбутнього. Підхід «Безпечна система» народився з переконання, що жодна смерть на дорозі не є прийнятною. Робота над новою Національною стратегією з безпеки дорожнього руху України відображає нашу спільну відданість захисту життя навіть у найскладніші часи", - наголосив міністр транспорту та житлового будівництва Швеції, співголова Групи спільних інтересів з питань транспорту в Україні (CIG4U) Андреас Карлсон.