Ford попрощався з Escape без гучних заяв

Ford офіційно припинив виробництво Escape у США. Останній компактний позашляховик зійшов з конвеєра заводу в Луїсвіллі 17 грудня, завершивши 25-річну історію моделі, яка стартувала ще у 2000 році. Для самої компанії це виглядає як логічний крок у межах перегляду модельного ряду, однак для дилерів новина стала неприємним сюрпризом.
Ford припинив випуск Escape: дилери бояться втратити покупців і лояльність до бренду - Auto24

ФОТО: Ford |

Ford Escape

logo25 грудня, 15:30
logo0
logo0 хв

Протягом багатьох років Escape (американський аналог європейського Kuga) був одним із ключових автомобілів Ford для залучення нових клієнтів. У піковому 2017 році модель розійшлася тиражем понад 308 тисяч авто, зазначає Carscoops. Навіть після падіння попиту Escape залишався стабільним гравцем: у 2023 році було продано близько 141 тисячі машин, у 2024-му — майже 147 тисяч, а за перші 11 місяців 2025 року — понад 132 тисячі.

Також на тему: Скільки коштує Ford Escape (Kuga) на аукціонах США: актуальні ціни та динаміка

Ці показники майже зрівнялися з продажами Bronco Sport за той самий період. Водночас дилери визнають, що Escape часто продавався з більшими знижками й був значно доступнішим для покупців, ніж більш “іміджевий” Bronco Sport.

Чому дилери занепокоєні

Для багатьох дилерських центрів Escape був так званим “хлібом насущним”. Саме з цієї моделі часто починався шлях клієнта у бренд Ford. Президент дилерської групи North Bros. у Детройті Даг Норт зазначає, що Escape дозволяв залучати нових покупців, які з часом переходили на дорожчі Explorer або інші моделі, залишаючись в екосистемі бренду.

На його думку, відмова від Escape ускладнює залучення клієнтів у доступному сегменті, який стає дедалі важливішим на тлі зростання цін на автомобілі. Інші дилери висловлюються ще різкіше, називаючи це стратегічною помилкою, яка може коштувати Ford цілого покоління покупців.

Читайте також: Новий Ford Fiesta може повернутися, але вже як "француз"

Страх втратити покупця початкового рівня

Дилери наголошують, що Escape відігравав критичну роль саме для першої покупки. За словами Ніка Андерсона з Chuck Anderson Ford у Міссурі, зникнення цієї моделі суперечить заявам компанії про фокус на доступності. А керівник Downtown Ford of Sacramento Натан Меклі прямо говорить: “якщо бренд втрачає покупця на вході, він ризикує втратити його назавжди — клієнти підуть до конкурентів і закріпляться там”.

Плани Ford і що буде далі

Проте, на думку очільників Ford, порожнечі не виникає. Компанія розраховує, що роль Escape переберуть на себе Maverick і Bronco Sport. Крім того, завод у Луїсвіллі проходить масштабну модернізацію вартістю 2 млрд доларів, готуючись до виробництва нового повністю електричного пікапа середнього розміру, який мають запустити у 2027 році.

Також цікаво: Ford Fusion на аукціонах США вже продають дешевше iPhone: актуальні ціни та динаміка

Ford також обіцяє п’ять нових доступних моделей до 2030 року. Однак до того часу дилерам доведеться працювати з нинішнім модельним рядом — і переконувати клієнтів, що після зникнення Escape бренд усе ще має що запропонувати в масовому сегменті.