Харків’яни після війни за проїзд у місті не платитимуть

Після війни у Харків планують залишити безплатний проїзд у громадському транспорті, який мерія запровадила у травні 2022 року й компенсує ці затрати перевізникам з власного бюджету.
У Харківі після війни безплаиний проїзд збережуть - Auto24

ФОТО: Новини.LIVE|

Харківський громадський транспорт вже 3 роки і 33 дні перевозить пасажирів безплатно

logo4 липня, 09:30
logo0
logo0 хв

Таку новину озвучив міський голова Харкова Ігор Терехов в ході просторого інтерв’ю для часопису "Українська Правда". Розмова опублікована у вчорашньому, 3 липня, випуску УП.

Окрім багатьох важливих для міста тем, там йшлося й про транспортне забезпечення, у тому числі й про безплатний проїзд.

Читайте також Харків’яни за проїзд у громадському транспорті не платитимуть й надалі

На запитання журналістки Тетяни Даниленко щодо сенсу безплатного міського транспорту, якщо на нього витрачається два мільярди гривень на рік, тобто десята частина бюджету міста, мер Харкова відразу уточнив:

— Та навіть якщо більше, ми будемо продовжувати навіть після закінчення війни. У нас 206 тисяч вимушених переселенців з Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей. Який для них може бути платний проїзд?

Градоначальник навів приклад, що у багатьох містах країн Євросоюзу запроваджено безплатний проїзд для містян. Втім, Харків також європейське місто і цей адміністративний статус потрібною пільгою у сегменті міської пасажирської логістики вже підтверджується.

Читайте також За легендарний танковий двигун до Т-34, який досі у строю, харківського конструктора розстріляли

Має Харків ще одну тільки йому виняткову своєрідність. Тут увесь громадський пасажирський транспорт у комунальній власності міста, де зараз фактично проживає 1,3 мільйона людей.

Якщо у столиці чи обласних центрах працюють приватні перевізники, то у Харкові їх немає. Отож всі дотації на утримання автопарків електротягового шинного, рейкового транспорту, автобусного сегмента місто спрямовує (див. відео нижче) комунальним автопідприємствам, трамвайно-тролейбусним депо, метрополітену.

Нагадаємо, у травні нинішнього року мер Харкова навів приклад, що "завдяки безоплатному проїзду у громадському транспорті кожна родина економить щомісяця майже 3 тисячі гривень".

Читайте також Рідкісні самоскиди Mercedes-Benz приїхали в деокуповані громади Харківщини

Попри щоденні обстріли, у тому числі ворожі ракетно-дронові атаки на автобусні парки, трамвайно-тролейбусні депо (див. відео нижче), комунальні перевізники забезпечують сталу міську логістику пасажирів, не вимагаючи з них жодної копійки за свої послуги.