
ФОТО: сайт chinatimes.com|
Так виглядав автовоз Morning Midas до пожежі
Автовоз Morning Midas вирушив з Яньтая, Китай, 26 травня до пункту призначення Ласаро-Карденас, Мексика. Перехід мав тривати до 15 червня, де вже під це судно було зарезервовано причал та портові потужності, пише СgCaptain Daily.
Однак через вісім днів після початку 19-денного рейсу, на одній з палуб було помічено клуби диму. Британський судновласник Zodiac Maritime згодом підтвердив, що пожежа виникла в тій частині судна, де перевозилися електромобілі.
Читайте також Батарея електромобіля спалила цілий корабель: Volkswagen отримав позов до суду
Впоратися з вогнем команді не вдалося. Все це сталося приблизно за 300 миль від узбережжя Аляски у відкритому океані.
"Екіпаж негайно розпочав екстрені процедури боротьби з вогнем, використовуючи бортові системи пожежогасіння. Однак, попри зусилля, ситуацію не вдалося взяти під контроль", – сказали в Zodiac Maritime.
Взагалі в тих діях не могло бути позитивного результату: експерти визнають, що ніхто не знає, як гасити пожежі електромобілів на кораблях. Використання старих методик не спрацьовують. Остаточна методика щодо цього не розроблена, але вже відомо: якщо не гасити – згорить, якщо гасити – також згорить.
Місце перебування Morning Midas в океані та показ маршруту контейнеровозів, що змінили курс для порятунку екіпажу автовоза. Ілюстрація Shipatlas.com
Усі 22 члени екіпажу покинули судно та пересіли в рятувальні шлюпки. Кілька контейнеровозів, зокрема Manukai та Cosco Hellas, змінили курс й відразу пішли на допомогу.
Про стан тисяч автомобілів, які перебували у вогні на борту, нічого невідомо. В мережі відео та фото палаючого автовоза Morning Midas відсутні. Знайшлося лише відео ранньої пори задовго до нинішнього інциденту (див. відео внизу)
Читайте також Як виглядає корабель, на якому згоріло 4000 автомобілів: фото
Нагадаємо, це далеко не перший випадок з пожежами океанських автовозів. Ще не стерлися з пам’яті події, коли в Атлантиці спалахнув корабель, завантажений 4000 автомобілями, включаючи Porsche, Bentley і Lamborghini. Були зроблені спроби відбуксирувати Felicity Ace у безпечне місце, але після двотижневого горіння корабель перекинувся і затонув неподалік Азорських островів.
Тоді VW Group заявила, що страхова компанія відшкодувала збиток у розмірі 155 мільйонів доларів. Lamborghini навіть відновила виробництво знятого з виробництва Aventador, щоб замінити автомобіль клієнта, втрачений в аварії. Однак неприємний присмак лишився.
Читайте також Найбільший автовоз у світі прямує в Європу
Деякі судноплавні компанії, такі як норвезька Havila Kystruten, тепер відмовляються перевозити електромобілі, оцінюючи фактор ризику занадто високо. Але з огляду на те, що електромобілі в кінцевому підсумку захоплять автомобільний ринок, цим транспортним засобам доведеться якимось чином доставляти з одного кінця світу.