ФОТО: Колаж Авто24|
Виявляється, поставляти в ЄС електрокари можна взагалі без мита
Два варіанти розвитку подій уже готові для такого впровадження. У першому випадку китайська компанія з виробництва електромобілів BYD, будуючи завод в Туреччині, планує використати у своїх інтересах угоду про безмитний експорт між Туреччиною та ЄС. Там давно вже діє домовленість, що виготовлена в Туреччині техніка при ввезенні на територію Євросоюзу не обкладається митним збором.
У другому варіанті варто розглядати недавнє оголошення BYD про будівництво заводу в Сегеді, Угорщина. Назріває й третій варіант про угоду між китайською компанією Chery та іспанським автовиробником Ebro. В цій програмі ймовірно буде спільне виробництво електромобілів.
Читайте також Китай подав скаргу до СОТ щодо мит ЄС на електромобілі
Турецький варіант матиме чи не наймасштабнішу перспективу просування продукції на континенті, оскільки BYD інвестує в це виробництво понад один мільярд доларів. Про цю новину стало відомо практично одночасно, як ЄС запровадив додаткові тимчасові тарифи на китайські електромобілі до 38 відсотків.
Виділена для Volkswagen у Манісі на півночі західного портового міста Ізмір земля буде передана китайській компанії. Таким чином, замість довгої тяганини з виділенням землі під забудову китайський виробник отримує її практично миттєво.
Читайте також ЄС терміново вводить спецмито на китайські електромобілі
"BYD є найбільшим у світі виробником електромобілів і одним із найпередовіших з точки зору технологій і якості виробництва. Дійсно, це буде солідна інвестиція як для турецького ринку, так і для європейського ринку, завдяки чому станеться обхід митних тарифів, що застосовуються до транспортних засобів китайського походження", — сказав AFP незалежний консультант Левент Тайлан, на яке посилається France 24.
Читайте також Як європейське спецмито на китайські авто впливатиме на український авторинок
За його словами, завод у Туреччині зі встановленою проєктною потужністю 125 000 автомобілів на рік є розумною інвестицією. BYD матиме річний потенціал продажу приблизно 25 000 автомобілів на ринку Туреччини та експортуватиме щороку на перших порах 75 000 машин до ЄС.
І хоча тарифи Євросоюзу є тимчасовими, процес будівництва китайських заводів розпочався. Експерти вже прогнозують, що рішення про введення постійних тарифів, за яке більшість країн-членів має проголосувати у жовтні, взагалі не пройде.