
ФОТО: Skanska|
Тунель матиме дві труби, кожна з двома смугами руху на глибині 392 метри нижче рівня моря
Загалом двотрубна штучна тунельна конструкція завдовжки 26,7 кілометра пролягатиме в деяких місцях підводного шляху на глибині до 392 метрів.
За повідомленням Interesting Engineering, підводна дорога стане новим світовим рекордом, об’єднавши ключові норвезькі міста Ставангер і Хаугесунд.
Читайте також що забороняє знак із закритою буквою Е: важлива інформація
Ніні між цими комунами діє поромне сполучення. Після запланованого завершення будівництва у 2033 році дорога між згаданими вище містами займатиме не більше 40 хвилин. Це суттєво покращить логістику всього регіону.
Кошторис сягнув 2,4 мільярда доларів
Проєкт є частиною великої автомагістралі E39 — транспортного коридору уздовж західного узбережжя Норвегії та Данії. Rogfast забезпечує швидке та екологічне пересування.
За контрактом роботи веде шведська компанія Skanska AB. Вартість проєкту – близько 25 млрд норвезьких крон (2,4 млрд доларів).
Схематична модель тунелю у вертикальній проєкції моря, його дна та підземно-підводного залягання тунельних ниток автодороги. Фото: Skanska
Безпека в тунелі передусім
Тунель матиме дві паралельні труби по дві смуги в кожній. Усі напрямки підводної автодороги матимуть між собою оснащені аварійні переходи та сучасну систему вентиляції.
Читайте також Автомобілі та потяги їдуть під Балтійським морем
На глибині 260 метрів будівельники споруджують унікальне підземне кільце, що забезпечує доступ до острова Квітсей — найменшої комуни країни.
Інженери використовують найсучасніші технології: лазерні сканери, які сягають точності в кілька сантиметрів, створюють цифровий двійник тунелю в реальному часі.
Rogfast стане найглибшим у світі підводним автомобільним тунелем з першою у світі кільцевою транспортною розв'язкою кожного з тунелів. Фото: Сканська
Порівняння з іншими тунелями
- найдовший у світі підводний залізничний тунель – Сейкан у Японії (53,85 км, із них 23,3 км під водою);
- тунель під Ла-Маншем (50,46 км, внизу 37,9 км під водою) з боку Англії і Франції;
- Rogfast буде коротшим, але значно глибшим: його нижня точка – 392 м проти 240 м у Сейкана і 115 м у Ла-Маншу.
Дорога підводним тунелем займає 35-40 хвилин, скоротить час у дорозі на одинадцять годин та усуне об'їзди, викликані негодою. Фото: Skanska
В умовах нечуваного тиску води
Будівництво ведеться під значним тиском води та постійним ризиком соляних проривів.
Команди працюють у надскладних умовах, розробляючи передові методи герметизації та безпечного утримання конструкції.
Попри труднощі, Rogfast обіцяє стати еталонним зразком інженерної майстерності та ключовою транспортною артерією Норвегії.
Він не тільки скоротить час у дорозі, а й сприятиме зниженню викидів та розвитку регіональної економіки.
Читайте також Палаючий автовоз промчав 6 км тунелем: фото
З допуском не більше 5 сантиметрів
Будівництво тунелю такої довжини під морем створює декілька технологічних труднощів. Як і багато сучасних тунелів, для економії часу Rogfast будують одночасно з обох кінців.
Завдання поставлене чітко: дві будівельні бригади повинні зустрітися точно в одному місці з дозволеною похибкою сходження тунелів не більше 5 сантиметрів. Такий 5-сантиметровий запас допуску є одним із найсуворіших у світі.
Для забезпечення точного з'єднання двох кінців тунелю використовується лазерне вимірювальне обладнання. Фото: Skanska
Досягнення такого рівня точності вимагає ретельних вимірювань за допомогою лазерів та іншого складного обладнання. Обертовий дзеркальний лазерний сканер вимірює щойно викопану частину тунелю, збираючи 2 мільйони точок даних на секунду.
На цій основі створюється “цифровий двійник” тунелю. Його можна перевірити з планом об'єкта на наявність будь-яких неточностей.