Небезпечні вантажі в ЄС потрібно буде перевозити за новими правилами

З’явилася друкована версія нової редакції зведених правил про перевезення небезпечних вантажів, норми яких буде застосовано з 1 січня 2025 року.
Норми перевезення  небезпечних вантажів знову оновлено - Auto24

ФОТО: Колаж Авто24|

Кожні два роки: нові та змінені правила в ADR

logo21 жовтня, 13:22
logo0
logo0 хв

Мова йде про маркування небезпечних товарів, що є складовою частиною логістичних операцій в безпеці перевезень певної групи товарів. Тут повна інформація про класи небезпеки, властивості речовин, що транспортуються, та відповідні захисні заходи.

Угода про міжнародне перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом (ADR), що переглядається кожні два роки, набуде чинності з 1 січня 2025 року. З 1 липня 2025 року кожен, хто перевозить небезпечні вантажі автомобільним транспортом, повинен застосовувати ADR 2025, про що йдеться на сайті з такою назвою.

Читайте також Роботу водіїв вантажівок визнано однією з найнебезпечніших


ADR 2025 – одинадцять нових номерів ООН

  • ADR 2025 впроваджує одинадцять нових номерів ООН та доповнюється 132 спеціальними змінами. В описі змін трактуються детальні характеристики та рекомендації щодо перевезення небезпечних вантажів.
  • З 2025 року новий UN 3551 позначатиме "вільні" натрій-іонні батареї, а UN 3552 — ці батареї "в обладнанні". Як чітке відмежування від цих двох нових номерів ООН, офіційна назва попереднього номера ООН 3292 відповідно змінена на "батареї або елементи, які містять металевий натрій або сплави натрію".

Двигун вашого авто працює з перебоями? Використовуйте якісні свічки запалювання Bosch, і ви забудете про ці проблеми. Свічки Bosch підходять до 90% автопарку нашої країни, адже їх існує 640 типів. Їх використовують на конвеєрі 60% автовиробників, тож сумніватись в якості цих виробів не варто.

Рекламна інформація

  • Існують такі нові номери ООН для ТЗ, що працюють від акумуляторів:
  • UN 3556 для транспортних засобів з літій-іонними акумуляторами;
  • UN 3557 для транспортних засобів з літієво-металевими акумуляторами;
  • UN 3558 для транспортних засобів з натрій-іонними акумуляторами;
  • Попередній UN 3171 охоплює лише транспортні засоби та пристрої з 2025 року. живлення від мокрих батарей, металевих натрієвих батарей або батарей зі сплаву натрію.

Читайте також Перевезення небезпечних вантажів: що змінилося у вимогах

  • Новий номер ООН 3553 було призначено Disilan (який раніше входив під номер ООН 3161). Застосовується для покриття виробів силіконом.
  • Новий UN 3554 охоплює галій у виготовлених пристроях, аналогічний UN 3506 ртуті у промислових пристроях.
  • Новий номер ООН 3555 поширюється на натрієву сіль трифторметилтетразолу в ацетоні з принаймні 68% масового вмісту ацетону, яка раніше підпадала під номер ООН 3379 і служить прекурсором для нового інсектициду. В ADR 2025, крім нового номера ООН, він також отримує нову інструкцію з упаковки P 303.
  • Як новий UN 3559, так і його двійник UN 0514 мають однакове позначення пристроїв для розсіювання вогнегасної речовини. Нове спеціальне положення 407 точно визначає, коли який із двох номерів ООН можна використовувати, хоча критерії для номера ООН 3559 суворіші.
  • Новий номер ООН 3560 призначений для гідроксиду тетраметиламонію у водному розчині в концентрації щонайменше 25%. Якщо міститься менше каустичної речовини, все ще застосовується ООН 1835, де офіційна назва для транспортування була адаптована.

Читайте також Спрощено процедуру отримання дозволів на перевезення небезпечних вантажів

ADR 2025 - невеликий витяг інших змін

  • ADR 2025 чітко вказує, що водії, які перевозять навіть обмежену кількість небезпечних вантажів, також підлягають навчанню.
  • Досі термін «рівень заповнення» також стосувався газів. Однак, починаючи з ADR 2025, це стосується лише речовин, які є рідкими або твердими при 15 °C - для газів введено новий термін «коефіцієнт заповнення». У майбутньому терміни неявно включатимуть фізичний стан (при 15 °C) небезпечних вантажів.
  • ADR 2025 більше не дозволяє використовувати перероблений пластик із використаної промислової упаковки, а й із домашніх колекцій як сировину для упаковки небезпечних товарів.