Серед основних технічних параметрів автомобіля, окрім типу двигуна і коробки передач, не менш важливим є тип приводу — передній, задній чи повний. У кожного із трьох варіантів є свої переваги й недоліки, і це впливає на рішення покупця під час вибору моделі машини.

Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, якому приводу надають перевагу українці під час продажу вживаних авто в інтернеті, та як змінювалися вподобання протягом останнього року.

Основою аналізу стали оголошення продажу агрегатора Automoto.ua, який збирає оголошення продажу всіх автомобілів зі 100 автосайтів в Україні. Виявилося, що вподобання українців досить стабільні.

Також цікаво чи можна їздити взимку на задньому приводі

Передньоприводних авто найбільше

На початку року, у січні 2022 року, більшість легкових автомобілів, що продавалися в інтернеті, були передньоприводними — 85,5% від загальної кількості оголошень. Повноприводних авто було 9,9%, а із приводом на задню вісь — лише 4,6%. У лютому частка передньоприводних легковиків сягнула максимуму (85,8%), а задньоприводних — мінімуму (4,4%).


Динаміка часток оголошень продажу легкових авто за типом приводу протягом січня 2022 - січня 2023 року

Помітні зміни почали відбуватися з травня 2022 року, що співпадає із початком дії так званого «нульового» розмитнення, коли в Україну потрапило понад 200 тисяч вживаних авто з-за кордону. Частка передньоприводних авто почала поступово скорочуватися, натомість почали зростати частки повно- та передньоприводних машин.

Цікаво, що частка легковиків у продажі з приводом на передню вісь скорочується уже третій місяць поспіль, паралельно зростають частки задньоприводних та авто 4×4: 14,8% та 15,1% відповідно. Це максимальні показники за останні 12 місяців.

Також цікаво чи завжди автомобілю потрібен повний привід на бездоріжжі

Задньоприводні авто найстарші

Під час аналізу пропозицій продажу виявилося, що середній вік автомобілів суттєво відрізняється в залежності від типу приводу. Найстаршими виявилися задньоприводні авто, при цьому їх середній вік зростає уже три місяці поспіль разом. Так, у січні-2022 цей показник був на рівні 21,4 року, а у січні-2023 — вже 27,2 року.

Така ситуація пов’язана зі зростанням частки продажів старіших авто радянського та російського виробництва, котрі в основному виготовляли саме з заднім приводом.

Середній вік легковиків із приводом на передню вісь на початку 2022 року складав 16,9 року, був максимально низьким у липні 2022 року внаслідок появи на ринку великої кількості «свіжопригнаних» авто під «нульове» розмитнення (15,7 року). Згодом почав зростати, протягом вересня-листопада 16,7 року, а в січні-2023 повернувся до показника 16,9 року.


Динаміка середнього віку легковиків в оголошеннях продажу за типом приводу протягом січня 2022 - січня 2023 року

"Наймолодшими" виявилися повноприводні легковики. При цьому їх середній вік був досить стабільним протягом першої половини 2022 року, почав зростати у листопаді та в січні сягнув максимального показника: 13,3 року.

Повноприводні авто найдорожчі

На початку 2022 року середня медіанна ціна задньоприводних та передньоприводних авто була майже одинаковою: $5 600 та $5 500 відповідно. Повноприводні легковики коштували в середньому $15 750; протягом останніх 12 місяців їх середня ціна зменшувалася, та у січні 2023 року склала $12 614.

Середня вартість передньоприводних машин також дещо зменшилася: до $4 900 в січні-2023, проте цінові коливання не були такими суттєвими, як в інших двох категорій.


Динаміка середньої ціни легковиків в оголошеннях продажу за типом приводу протягом січня 2022 - січня 2023 року

Проте найпомітніше змінювався цей показник у машин із заднім приводом: спочатку вона зросла із $5 200 в лютому до $6 500 у травні, потім почала поступово знижуватися, і за підсумками січня склала $1 800. Подорожчання таких авто також співпало із початком дії «нульового» розмитнення, тому підняття середньої вартості у машин із заднім приводом також може бути його наслідком: на ринок потрапили бренди західних виробників із такою конструкцією — зокрема, Mercedes-Benz та BMW.

Після того, як податки на імпорт повернули, баланс змістився: зараз більшість задньоприводних авто — це моделі ВАЗ, ГАЗ, Москвич тощо.

Який привод обирають в регіонах

Найбільша частка легковиків із переднім приводом, якщо відкинути охоплені активними бойовими діями Луганську та Донецьку області, виявилася у Запорізькій (88,2%), Херсонській (88,2%) та Чернігівській областях (87%).

Частка автомобілів із заднім приводом виявилася найбільшою у Чернівецькій (9,4%), Одеській (9,1%) та Миколаївській (9%) областях, а найбільше повноприводних машин нарахували у Києві та Київській області (17,3%), Одеській (14,1%) та Львівській (13,8%) областях.


Частка легковиків в оголошеннях продажу за типом приводу в регіонах протягом січня 2022 - січня 2023 року

Цікаво, що прослідковується чітка залежність: частка повноприводних машин, середня вартість яких суттєво більша за інші, найбільша в тих областях, у яких продають найдорожчі авто.

Також цікаво який буває повний привід в авто

Топ-15 передньоприводних авто

У топ-15 передньоприводних автомобілів потрапила більшість найпопулярніших моделей на українському авторинку, адже передній привод — найбільш масовий в сучасному автомобілебудівництві.

  1. Volkswagen Passat
  2. Volkswagen Golf
  3. Skoda Octavia
  4. ВАЗ 2109/21099
  5. Daewoo Lanos
  6. Renault Megane
  7. Opel Astra
  8. Ford Focus
  9. Skoda Fabia
  10. Opel Vectra
  11. Chevrolet Aveo
  12. Audi A6
  13. Toyota Camry
  14. Audi A4
  15. Mazda 6

Топ-15 задньоприводних авто

Задній привод автомобілів найменш поширений в сучасному модельному ряді більшості автовиробників. Тому до переліку потрапили в основному BMW та Mercedes-Benz, а також майже усі моделі класичних російсько-радянських ВАЗів: від 2101 до 2107.

  1. BMW 5 Series
  2. BMW 3 Series
  3. Mercedes-Benz E-Class
  4. ВАЗ 2106
  5. ВАЗ 2107
  6. ВАЗ 2101
  7. Mercedes-Benz C-Class
  8. Mercedes-Benz Vito
  9. Mercedes-Benz Sprinter
  10. Opel Omega
  11. ВАЗ 2105
  12. ВАЗ 2104
  13. Mercedes-Benz S-Class
  14. BMW 7 Series
  15. ВАЗ 2103

Топ-15 повноприводних авто

Оскільки середня вартість повноприводних автомобілів найвища, то й до переліку моделей потрапили дорожчі та новіші моделі. В основному — позашляховики та кросовери, які сьогодні в Україні є найпопулярнішим сегментом серед нових легковиків.

  1. Mitsubishi Outlander
  2. Audi Q7
  3. Honda CR-V
  4. Hyundai Tucson
  5. BMW 5 Series
  6. Subaru Forester
  7. Nissan X-Trail
  8. BMW 3 Series
  9. Mercedes-Benz S-Class
  10. Subaru Outback
  11. Subaru Legacy
  12. Mercedes-Benz E-Class
  13. Lexus LX
  14. Toyota Highlander
  15. Land Rover Range Rover Sport