ФОТО: Ілюстративне Łucja Sucharska|
Через відсутність замовлень багато фур польских перевізників може стати на прикол, а водії позбавляться роботи
Критична ситуація на ринку транспортно-логістичних послуг ставить польську індустрію перевезень в незручні умови. І хоча це офіційно не пов’язується з нещодавнім майже піврічним блокуванням автоперевізниками польсько-українського кордону, вантажовідправники без особливого галасу та реклами вдалися до послуг більш стабільних транспортних компаній Європи.
Через відсутність замовлень польські оператори автоперевезень втрачають здатність конкурувати з великими підприємствами з інших європейських країн. Цю новину поширила митна агенція AC Porath.
Читайте також Скільки "на руки" отримують водії у Польщі: дослідження
Про не дуже приємні виклики часу йдеться у звіті "Індустрія TSL перед обличчям автоматизації та війни", який опублікував Польський економічним інститутом. Саме тому сектор перевезень кинувся шукати не лише варіанти економії та заощаджень, але й орієнтуватися на сучасні бізнес-рішення. Щоправда, готових рішень експерти не дають, вони лише констатують факт.
Згідно зі звітом "ManpowerGroup Employment Outlook Barometer", з 1 квітня по 30 червня цього року 34 відсотки компанії з індустрії TSL будуть звільняти персонал. Якщо точніше, то фактично кожна третя компанія піде на скорочення штату.
Читайте також Польські фермери за блокадою кордону забули про оновлення тракторів
Автори дослідження констатували, що "плани найму персоналу компаній з транспортної, логістичної та автомобільної галузей безумовно менш оптимістичні, ніж раніше". Такий висновок вийшов без традиційного прогнозу на перспективу, що свідчить про кризову ситуацію і непередбачувані її наслідки.
Виклики, з якими зіткнулася польська індустрія транспортно-логістичних послуг:
- нестабільна геополітична ситуація;
- стагнація, яка триває вже кілька місяців, і все ще погані економічні перспективи;
- блокади кордонів і страйки призвели до підвищення тарифів на автомобільний транспорт;
- побоювання щодо втрати фінансової ліквідності;
- збільшення кількості стягнень боргів компаніями галузі TSL;
- зміни в нормативних актах всередині ЄС і з третіми країнами, які необхідно адаптувати;
- зміни в підходах європейських імпортерів, які починають уникати Польщі як перевалочного центру, сприяють портам Копер і Трієст.
Читайте також Через блокування польського кордону збитки рахує латвійський бізнес
Про тривожний стан справ свідчить і те, що Західнопоморська асоціація автоперевізників (ZSPD) та вісім інших асоціацій напряму звернулися з відкритим листом до прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска з вимогою тимчасово призупинити видачу ліцензій новим компаніям. Про яких нових ліцензіатів може йти мова, розмірковують перевізники, коли вже діючим компаніям у секторі транспортно-логістичних послуг TSL не вистачає обсягів перевезень та замовників на транспортні послуги.