
ФОТО: Скриншот Авто24|
Кабіна САУ DITA броньована, екіпаж з двох осіб під надійним захистом
Поки йде полігонний вишкіл екіпажів гаубиці натівського калібру. Про це на своїй ФБ-сторінці розповідає пресслужба ДПСУ.
Перед відправленням на фронт повним ходом йде набуття основних навичок. Кожен екіпаж тренується "оперативно розгортати установку на позиціях, відпрацьовує швидкість завантаження снарядів і, головне, влучність стрільби".
Читайте також Як визначає цілі чеська 155-мм САУ Dita: відео
В армійських підрозділах САУ DITA вже гарно себе показала в ході ураження живої сили й техніки ворога, його оборонних укріплень та прифронтових складів боєприпасів. Тепер це зможуть робити й прикордонники у зоні своєї відповідальності.
Головна привабливість самохідної 155-мм установки в трьох найважливіших функціональних постулатах – швидка маневровість, дальність стрільби та гарна влучність. Швидка передислокація на позиції відбувається завдяки восьмиколісній повнопривідній платформі Tatra з потужним турбодизельним 8-циліндровим силовим агрегатом на 408 к.с.
САУ Dita чеської компанії Excalibur Army дуже багато запозичила від своєї "сестрички" САУ Dana. Скриншот: Авто24
Гармата жбурляє снаряди на відстань 39 кілометрів. Продуктивність висока. Щоправда, в одних джерелах йдеться про п’ять пострілів за хвилину, а в інших – про шість. В обох випадках помилки ніхто не допустив.
За свідченням виробника, скорострільність 6 пострілів гаубиця робить лише в першу хвилину ведення вогню. Далі вона працює з продуктивністю 5 пострілів/хвилину.
Читайте також Чеські самохідки DITA посилили артилерію Нацгвардії
Таким чином боєкомплект з 40 снарядів DITA витрачає за 7,8 хвилини, з яких постріли летять кожні 10 секунд у першу хвилину. Решту боєзапасу з 34 снарядів гармата видає по 5 пострілів/хвилина за 6,8 хвилини. Щоправда, це в стандартному режимі.
Однак тут є ще одна особливість, що дозволяє вести вогонь на ураження за технологією MRSi. Вона передбачає серію з трьох постріли з різною траєкторією підльоту, але так, щоб ці усі практично одночасно випущені три снаряди влучали в одну точку.
З цим всім легко справляється екіпаж у складі водія "Татра" та командира – гармата автоматична.
У будь-якому випадку точність влучання забезпечує система автоматичного наведення. Командиру установки слід лише правильно ввести дані у бортову систему, а вже вона сама визначить параметри, врахує навіть швидкість вітру та його напрямок. Це забезпечує влучність стрільби.
Після цього артилеристам потрібно максимум за хвилину-півтори опустити гармату в транспортне положення, згорнути гідравлічні аутригери й покинути позицію й бути далеко від позиції. При злагодженій роботі навички настільки відточені, що для згортання з операційного режиму в транспортний витрачається навіть менш як хвилина.
Читайте також Прикордонники освоїли САУ Dita та переганяють її на фронт: відео
Далі уже вся надія на потужність Tatra та її позашляхові властивості. Чеська платформа 8х8 здатна долати броди завглибшки до 1,2 м та підйоми до 30 град. Автомобіль має централізовану систему підкачування шин. По дорозі з твердим покриття він мчить зі швидкістю 90 км/год, але на бездоріжжі, в т.ч. сезонному, втричі менше – всього 30 км/год.
Про полігонне місце навчання екіпажів, а також коли саме САУ DITA відправиться на фронт, у короткому повідомленні ДПСУ зі зрозумілих причин не повідомляється. Головне, що самохідка з добре навченими екіпажами туди відправляться й будуть бити ворога.
Нагадаємо, у січні редакція Авто24 також повідомляла про вишкіл артилеристів ДПСУ на отриманій самохідці DITA (див. відео внизу).